Стратегії, що сприяють переходу до цифрового рішення

Інвестиції в цифрові технології не окупляться, якщо керівництво не вкладатиме кошти в ініціативи, що стимулюють використання нового рішення клієнтами або внутрішніми користувачами, — пишуть консультанти McKinsey у своїй книзі «Rewired». Керівники мають узяти на себе відповідальність не тільки за розробку, а й за впровадження цифрових рішень, контролюючи їх аж до стадії, коли вони стануть доступними для кінцевих користувачів.

Для успішного переходу до цифрового рішення необхідно, по-перше, щоб люди бачили, що рішення відповідає їхнім потребам і покращує їхній досвід (це завдання з проєктування користувацького досвіду); по-друге, щоб люди дійсно робили вибір на користь цього рішення (це завдання з управління змінами).

Переходу користувачів до цифрового рішення сприяють наступні стратегії.

Адаптуйте бізнес-модель. Будь-яке цифрове рішення вплине як на роботу відділів, що беруть участь у виробництві, так і на відділи, що беруть участь у продажу. CEO або керівник підрозділу має взяти на себе завдання забезпечити узгодженість дій по всій організації.

MUST READ:  Уроки построения прямых связей

Закладайте в рішення можливість тиражування. Масштабування передбачає впровадження рішення на багатьох об’єктах, у різних організаційних групах, на різних ринках або в різних клієнтських сегментах. Керівництву слід спланувати процес реплікації, зокрема ухвалити рішення про послідовність розгортання рішення і вибрати архетип масштабування. Масштабування можна здійснювати лінійними хвилями, експоненціально зростаючими хвилями або одномоментно по всій організації у вигляді «великого вибуху». Адаптацію рішення до умов різних підрозділів полегшить «перетворення ПЗ на активи» (assetization) — організація рішення у вигляді пакета багаторазово використовуваних модулів, або активів.

Відстежуйте просування вперед. Керівники мають вимірювати KPI, які відображають створення цінності, стан agile-команд, формування організаційних здібностей та організаційну мобілізацію. McKinsey рекомендує використовувати при створенні кожного рішення п’ятиетапний процес з оцінкою по завершенні кожного з етапів:

  1. вироблення ідеї;
  2. перевірка;
  3. планування;
  4. розробка;
  5. впровадження та масштабування.

Вибудовуйте цифрову довіру. Зміцнення цифрової довіри — впевненості клієнтів або користувачів у безпеці, етичних принципах і прозорості організації — знижує ризики компанії, пов’язані з даними і штучним інтелектом, і сприяє підвищенню продуктивності. Керівникам необхідно оцінити ризики, проаналізувати політику організації в галузі цифрової довіри та забезпечити наявність операційних здібностей, що підтримують цифрову довіру.

MUST READ:  Отношения с клиентами как актив

Формуйте цифрову культуру. Здійснення цифрової трансформації саме по собі сприяє розвитку цифрової культури. Проте керівникам також слід проявляти якості, які її підтримують, такі як клієнтоорієнтованість, здатність до співпраці та швидка реакція. Керівники мають інвестувати в розвиток власних навичок, створювати масштабовані програми навчання для підвищення кваліфікації співробітників і розробляти програми перепідготовки для критично важливих посад.

Ілюстрація: univision.com