Як відомо, деякі компанії вивчають досвід і впроваджують ідеї, що дуже добре себе зарекомендували в інших галузях. Це, звісно, стосується і дієвих підходів управління, які взяли собі на озброєння відомі керівники. Але, можливо, не всі управлінці знайомі з яскравим прикладом застосування власних оригінальних підходів управління американського бізнесмена Волта Діснея (Walt Disney), який увійшов не тільки в історію світової мультиплікації, але й у підручники з менеджменту.
Головною складністю його величезної медіаімперії було управління армією художників. Адже важливо було й творчу ініціативу не обмежувати, і не допустити перетворення виробничого процесу в хаос.
Метод Діснея, що зараз викладають у багатьох університетах світу, досить простий. На етапі зародження ідеї нового мультфільму бізнесмен у суперечки мультиплікаторів не втручався. Кілька днів він давав художникам на те, щоб вони нескінченно імпровізували, придумували нові сюжетні ходи, перебуваючи в ейфорії від своїх же знахідок. Потім Дісней з’являвся в студії з похмурим обличчям, збирав творчу групу й нещадно критикував нову ідею. Причому робив він це настільки безапеляційно, що художникам ставало зрозуміло: на це “марення” грошей ніхто не дасть.
Після цього ще кілька днів Уолт витримував паузу, даючи творчому колективу пережити “горе”. І тоді наступав час для третього етапу: Дісней приходив на роботу, збирав авторів ідеї й повідомляв: “Знімаємо мультфільм!”. До цього моменту виробництву вже не заважав надлишок емоцій – ні позитивних, ні негативних. І тому бізнесмен сміливо вкладав у проекти великі гроші.
Ілюстрація: fastcodesign.com