Проблема вибору: Що робити, коли хочеться все і відразу?

Problem of choiseЗапитайте у дитини, що вона хоче, морозиво чи шоколадку. І як правило отримаєте цілком логічну відповідь – і те, й інше! І хоча дорослі люди навчаються з часом приховувати свої бажання – все ж таки мислять вони подібними категоріями. Вони не хочуть стикатися з недоліками своїх виборів. Вони хочуть дешевше і найкраще: машини, які не забруднюють середовище; більше кредитів і менше відсотків; більше прибутку і менше ризику; більше вільного часу і більше грошей.

Якщо у світі й існує спосіб досягнути такого “отримання переваг при повній відсутності недоліків” – то це інновації, стверджують на сторінках видання Management Issues. При цьому, що більш очевидною є ідея – то менш захищена вона від наслідування. І навпаки – найбільшого успіху можуть досягнути ті ідеї та продукти, які здатні поєднати дві переваги, які суперечать одна одній.

Наприклад, в Індії операції на серці проводять без загальної анестезії. Пацієнт залишається при свідомості протягом всього процесу операції і може розмовляти з лікарем, але при цьому не відчуває жодного болю. Як наслідок – пацієнти не бояться назавжди залишитися у стані анестезії, чи отримати ускладнення після наркозу. Окрім того, такі операції коштують набагато менше. Таким чином інноваційність полягає в поєднанні таких переваг, як дешевизна, безпечність, відсутність болю та страху.

MUST READ:  П'ять стійких міфів креативності

Комп’ютерна операційна система Linux єдина змогла кинути виклик Windows. І вдалося їй це через 2 фактори: вона безкоштовна і вона відкрита. Корпоративним клієнтам не доводиться вибирати між адекватною ціною та робочою системою. Вони отримують і те і інше. А якщо конкретно – вони отримують надзвичайно якісну систему безкоштовно.

Інноватори повинні навчитися мислити більш глибоко, завжди намагаючись відшукати альтернативи очевидному. Кожна інновація по суті намагається вдосконалити те, що й так вважалося досконалим. І в основі її ідеології лежить несприйняття “першого ліпшого” вибору. Інновація завжди намагається знайти таку альтернативу, яка б не мала негативних наслідків.

Саме пошук таких рішень дав змогу Honda створити автомобіль, який працює на водні і відповідно – взагалі не забруднює навколишнього середовища. Вони не хотіли робити вибір між потужністю та відсутністю шкоди для оточення. І тому вони створили машину, яка задовольняє обидві характеристики.

Щоб навчитися створювати такі інноваційні продукти, потрібно завжди ставити перед собою два запитання: “чому” цей продукт працює саме так, як він працює і “що перешкоджає” досягнути того, чого ми хочемо досягнути.