Як ведення блога допомогло народитися та вижити бізнесу

Як ведення блога допомогло народитися та вижити бізнесу“Я прийшов в реальний бізнес з Інтернету, – розповідає Федір Овчинников, власник та генеральний директор компанії “Сила розуму”, на сторінках онлайн-видання Forbes Russia, – у 2006-му році взяв кредит в банку, щоб відкрити книжковий магазин в Сиктивкарі. Ризики були велетенські. Грошей заледве вистачало на обладнання та книги. Щоб вижити – була потрібна божевільна ідея”.

Саме так до автора прийшла думка влаштувати справжнє реаліті-шоу: завести блог і описувати в ньому все, що відбувається з ним та його бізнесом. Скільки він потратив грошей, скільки заробив, які податки заплатив, який прибуток отримав. Все по-чесному.

Цей блог привабив увагу до книжкової крамнички на шостому поверсі торгівельного центру. Люди з азартом почали стежити, чи збанкрутує цей хлопець, чи в нього вийде? Хтось крутив пальцем біля скроні і говорив, що автора стукнуть по голові в темному провулку, оскільки він відкрито публікує свої прибутки. Хтось, навпаки, підходив на вулиці і тиснув руку. Але об’єднувало їх одне – і ті й інші приходили до магазину і купували книги. Так блог зробив відомою його компанію. У Федора з’явилися партнери-інвестори. Компанія почала швидко розвиватися, а щомісячний обіг за три роки збільшився у 20 разів – до $1,5 млн. Мережа розрослася до шести магазинів.

MUST READ:  Сила "клієнтоцентричності"

А ось як говорить Федір про свій блог сьогодні: “Блог навчає відповідати на складні запитання публічно. Як стверджував Ніцше, що не вб’є – зробить сильнішим. З самого початку в моїй компанії працювало всього три людини. Сьогодні – близько 50. Разом із розвитком в бізнес почали приходити досвідчені спеціалісти із великих компаній. Багато хто не розумів, навіщо потрібен цей блог. Мій перший бухгалтер був шокований публікацією прибутків в Інтернеті. Мене сприймали як директора-ексцентрика. Але це були люди іншої корпоративної культури, яка заперечує будь-яку відкритість.

Насправді ж блог став справжнім каналом впливу. Конкуренти, банкіри, співробітники часто приймали рішення та робили висновки саме базуючись на моїх публікаціях”.

Федір досі переконаний, що у веденні блога, якого так бояться топ-менеджери переважної більшості компаній, плюсів набагато більше, ніж мінусів. Його читають не лише партнери, але й клієнти, він створює атмосферу відкритості в компанії. Кожен може поставити запитання і отримати на нього відповідь. Тому, якщо ви ще не задумувалися про відкриття корпоративного блога, можливо, настав час?