Чорний PR в Інтернеті: Чого варто остерігатися вашій компанії

Чорний PR в ІнтернетіРазом зі зростанням популярності інструментів онлайн-маркетингу, збільшується і кількість недоброзичливців, які прагнуть використати ці інструменти на шкоду компаній. За даними агенції інтернет-маркетингу “Matik”, яка проводила дослідження, у 2009-му році більше третини (38%) компаній відчули на собі вплив негативної чи неправдивої інформації, яка цілеспрямовано розповсюджується на форумах, у соціальних мережах, блогах і т. п. При цьому, є всі підстави очікувати, що ця цифра продовжуватиме зростати у 2010-му році, разом зі зростанням кількості та “витонченості” чорних PR-схем, переконані автори BizTimes.

Ось лише деякі інструменти, які вже сьогодні використовуються інтернет-зловмисниками:

1. Брехливі коментарі. Ця схема спрямована на руйнування авторитету відомої чи активної інтернет-особистості. Такою особистістю може бути, наприклад, керівник чи менеджер компанії, який проводить активну діяльність в мережі: веде блог, виступає на онлайн-семінарах, публікує статті тощо. Недоброзичливці публікують від його імені відверто спамерські, провокаційні чи просто непрофесійні коментарі на різних майданчиках. При цьому у брехливих коментарях дається посилання на сайт або блог “автора”.

MUST READ:  18 помилок, через які гинуть стартапи

2. Брехливий профіль. Створення сторінок, які нібито належать компанії або її представникам, на різних майданчиках. Робиться це з двох причин: розповсюджувати негативну (неправдиву) інформацію, а також переманювати частину цільової аудиторії на фальшивий майданчик. Окрім того, якщо така сторінка стане популярною – її можна продати компанії за чималі гроші.

3. Схема “поганий роботодавець” отримала особливу популярність через кризу та зростання безробіття. Відвідуваність сайтів для пошуку роботи зросла, а разом з нею виріс і інтерес до відгуків про роботодавців. Тепер разом із ображеними співробітниками (під їх виглядом) на компанії все частіше скаржаться конкуренти. Найрозповсюдженіші скарги: низька зарплатня, перепрацювання, невиконання обіцянок та контрактів, психологічний тиск, незаконні звільнення без компенсації тощо.

Вочевидь, можна очікувати що в майбутньому боротьба з чорним піаром в Інтернеті стане однією з найбільш затребуваних послуг, на рівні із просуванням в соціальних медіа та розповсюдженням прес-релізів.