Останнім часом набула поширення критика провідних бізнес-шкіл за ту роль, яку вони непрямо відіграли у підготовці передумов для глобальної рецесії. Мовляв, саме їхні випускники, які, можливо, занадто прямолінійно використовували інструментарій, який вони засвоїли на програмах MBA, і стали найбільш відповідальними за негативні явища в економіці. Але наскільки самі провідні бізнес-школи світу погоджуються з цим? Чи призвели зміни в економічному середовищі до змін у навчальних програмах для лідерів бізнесу?
Читати далі →Категорія: Навчання
Моє навчання
Самоосвіта – єдина альтернатива для молодого покоління працівників
Традиційний шлях розвитку кар’єри не підходить більшості представників молодшого покоління (так званого “покоління Y”), оскільки сучасна система освіти не пристосована для того, щоб готувати спеціалістів, які працюватимуть у XXI-му столітті. Принаймні, так вважає Джек Дельоза (Jack Delosa), молодий підприємець, який вирішив покинути університет для того, щоб зайнятися бізнесом і у свої 22 роки встиг побувати власником трьох компаній.
Читати далі →Скільки треба тренерів на душу населення?
У свіжому номері журналу “Компаньон” в рубриці “Найкаща порада мого життя” – передрук з американського журналу Fortune – дещо несподіваною порадою ділиться Ерік Шмідт – СЕО, напевне, найдинамічнішої компанії світу – Google. Вже інтригує – яка ж саме порада допомогла панові Шмідту стати чи не найвпливовішим топ-менеджером світу?
Читати далі →Будьте демократичними у прийнятті рішення, і автократичними у його виконанні
Зараз я проводжу дослідження впливу програм МВА на успіхи випускників бізнес-шкіл, і тому перетинаюся як з представниками українських бізнес-шкіл, так і з випускниками національних та іноземних програм МВА. І одна зустріч мене вразила.
Читати далі →Книжковий кайдзен або Як ви обираєте корисні книжки?
Нещодавно на тренінгу з питань особистої ефективності менеджера, який я проводив у Харкові, у нас спалахнула дискусія: “Які є ефективні (та недорогі, як на період кризи) інструменти для підвищення власного управлінського рівня, іншими словами інструменти самоосвіти?”
Читати далі →Книга до рани
Іноді здається, що Стівен Кові та Со (діти, внуки, інші родичі) перетворилися на таке собі маленьке підприємство для продукування «7 звичок для всіх». Після оригінальних «7 звичок високоефективних людей» з’явилися «7 звичок високоефективних родин», ба навіть «7 звичок високоефективних підлітків». Здається жодна цільова аудиторія не зможе обійтися без 7 звичок. Стівен видав навіть окрему книгу з назвою «8-ма звичка» (єдина з перекладених українською книг пана Кові).
Читати далі →Як економити за допомогою e-learning?
Чи є щось у аудиторних заняттях таке, що не можна було б замінити сучасними засобами синхронного електронного навчання? Зараз, у епоху Web 2.0, багато таких інструментів безкоштовні, або користування ними недороге. Однак проблема в тому, що ми не встигаємо за прискореним розвитком цих засобів і часто-густо просто не знаємо про них.
Читати далі →3 ідеї для систематизації особистого навчання
Як систематизувати особисте навчання? Особливо у наш неспокійний час, коли потік щоденних рутинних завдань майже не залишає часу для цього?
Ось три простих ідеї, котрі можуть стати в нагоді.
Читати далі →Неформальне навчання — це серйозно
Як ми вивчаємо рідну мову в дитинстві? Як ми насправді вдосконалюємо рівень професійних знань і навичок? Спостерігаючи за людьми, які роблять це добре і спілкуючись із ними. Більшість найважливіших і дійсно потрібних знань та вмінь ми засвоюємо неформально, без жодних курсів, сертифікатів і оцінок, але постійно і “в процесі”.
Читати далі →Як зробити навчання ефективнішим?
Закінчення школи зазвичай не означає закінчення навчання. Можна з певністю стверджувати, що засвоєння людиною різноманітних знань та навичок продовжується до кінця її життя. Нижче наведено кілька несподіваних порад, опублікованих вперше на сайті About.com, які допоможуть зробити навчання більш ефективним.
Читати далі →