Адаптивний інтелект: мистецтво та наука блискучого бізнес-мислення

Знайдіть хвилинку і подумайте про тих, хто вас надихає. Вони можуть бути кимось зі знаменитостей, друзями або членами вашої сім’ї… Вони, можливо, надихнули вас на мить чи на все життя. Ви, можливо, зустрічали їх у реальному житті, читали про них чи дивилися їх виступи на TED. Чому ж вони вас надихають?..

Читати далі →

Три стадії невдачі

Одна з найскладніших речей у житті — знати, коли продовжувати боротися, а коли варто кинути справу. З одного боку, наполегливість і хватка є ключем до досягнення успіху. Майже в будь-якій області — бізнесі, навчанні, стосунках — наполегливість і терплячість дуже важливі…

Читати далі →

Стратегія і когнітивні викривлення

Питання, яке виникає у зв’язку з когнітивними викривленнями, звучить так: чому ми постійно робимо одні й ті ж помилки? Які часто повторювані помилки можна виокремити? Наведений нижче далеко не повний перелік виявлених когнітивних викривлень показує, що в області стратегії важко дотримуватися об’єктивності, оскільки наш мозок часто виявляє схильність наполягати на своїх помилках…

Читати далі →

9 маніпулятивних тактик при переговорах

При проведенні переговорів маніпуляції часто не вважаються чимось ганебним. Адже головне — перемога. Тому важливо знати, які тактики можуть бути використані проти вас. Пам’ятати про їх існування і робити все, щоб уникнути пасток, потрібно кожному…

Читати далі →

Дизайн-мышление: разбираемся в шквале чепухи

За последние 20 лет статус дизайнеров подскочил до небывалых высот. Раньше они были умельцами, заинтересованными в формах, материалах и шрифтах. Сегодня это оракулы с решениями всех проблем, начиная от социального страхования и предотвращения преступлений и заканчивая искоренением малярии. Какие знания дали им право высказывать авторитетное мнение по всем этим темам? С точки зрения рассматриваемого образа мыслей никакой особой компетенции для этого не нужно…

Читати далі →

Психологічні тригери маркетологів

Всі люди однакові в тому, що мають однакові ментальні тригери, які призводять до дій. Це закладено біологічно і виховано цивілізаційно, тому боротися з ними вкрай важко. Найчастіше такі психологічні тригери використовують маркетологи. Вашій увазі пропонуються 8 таких тригерів…

Читати далі →

Як застосовувати принцип Парето на практиці

Знаменитий принцип Парето говорить, що 20% зусиль дають 80% результату, а інші 80% зусиль — лише 20% результату. Італійського економіста і соціолога Вільфредо Парето навів на таку думку… горох, коли він помітив, що 20% найбільш життєздатних стручків дали 80% врожаю…

Читати далі →

Парадокс Еллсберга, або Ефект неоднозначності

Уявіть, що у вас на роботі з’явився новий керівник відділу. Взяли його не просто так: вищі начальники впевнені, що він приведе компанію до успіху. Цей керівник починає ламати усталені порядки і пропонує нові методи роботи. Підлеглі чинять супротив: вони не вірять у нововведення і хочуть повернутися до перевірених схем. Колективом керує очевидне небажання змінювати звичний порядок речей, але не тільки — співробітники можуть стати жертвою «ефекту неоднозначності»…

Читати далі →

Закон Єркса-Додсона

Ми звикли вважати, що найкращий результат досягається при найвищому рівні мотивації. Але чи це дійсно так? Наскільки повинна бути вмотивованою людина, щоб домогтися максимального успіху? На ці питання дає відповіді Закон Єркса-Додсона…

Читати далі →

Ефект Рінгельмана, або Соціальна лінь команди

Ефект Рінгельмана (Ringelmann effect), або ефект «соціальної ліні» — це груповий ефект у соціальній психології, один із механізмів функціонування групи. Даний феномен, описаний французьким професором сільськогосподарської інженерії Максиміліаном Рінгельманом (Maximilien Ringelmann) у 1913-му році, полягає в тому, що зі збільшенням чисельності групи продуктивність її членів зменшується…

Читати далі →