«BMW»: три престижних букви

Розділ: Якість ведення бізнесу
Автор(и): Андрій Максимук, журнал "Власний бізнес" (№3, 2012)
розміщено: 26.07.2012
звернень: 10043

«BMW»: три престижних букви У 1913 році на північній окраїні Мюнхена Карл Рапп і Густав Отто створюють дві маленькі авіамоторні фірми. Перша світова війна відразу принесла численні замовлення на двигуни для літаків. Рапп і Отто вирішують об'єднатися в один авіамоторний завод. Так у Мюнхені виникає завод авіаційних двигунів, який у липні 1917 року реєструють під назвою «Bayerische Motoren Werke» («Баварські моторні заводи») — «BMW». Цю дату і прийнято вважати роком заснування «BMW», а Карла Раппа і Густава Отто — його творцями. Після закінчення Першої світової війни фірма виявилася на межі краху, тому що за Версальським договором німцям заборонили виготовляти двигуни для літаків, а на той час саме вони були єдиною продукцією «BMW». Однак заповзятливі Карл Рапп і Густав Отто знаходять вихід із ситуації — завод перепрофільовують на випуск спершу мотоциклетних двигунів, а потім — і самих мотоциклів. У 1923 році з конвеєра заводу «BMW» виходить перший мотоцикл «R32». На мотосалоні 1923 року в Парижі цей мотоцикл «BMW» одразу ж здобув репутацію швидкісної і надійної машини, що підтверджено абсолютними рекордами швидкості на міжнародних мотоперегонах 1920-1930-х років.

Виробництво одержує додатковий імпульс після укладання секретної угоди з Радянською Росією про поставку їй новітніх авіадвигунів. Більшість радянських рекордних перельотів 1930-х років було здійснено на літаках, обладнаних двигунами «BMW». У 1928 році фірма купує автозаводи в Айзенасі (Тюрінгія), а разом із ними — ліцензію на виробництво малолітражного автомобіля «Dixi».

Його виробництво починають 1929 року. «Dixi» — перший автомобіль «BMW». У період економічних труднощів малолітражки стають найпопулярнішими автомобілями в Європі.

До початку Другої світової війни «BMW» — одна із найдинамічніших фірм світу, яка випускає техніку зі спортивною орієнтацією. У її активі кілька світових рекордів: Вольфгaнг фон Гронау на відкритому гідролітаку «Dornier Wal», оснащеному двигуном «BMW», перетинає Північну Америку зі сходу на захід, Ернст Хенне на мотоциклі «R12», обладнаному карданним приводом, гідравлічними амортизаторами і телескопічною вилкою (винахід «BMW»), встановлює світовий рекорд швидкості для мотоциклів — 279,5 км/год, не перевищений упродовж наступних 14 років.

У 1933 році розпочато випуск моделі «303» — першого автомобіля «BMW» з 6-циліндровим двигуном. У 1936 році на «BMW» випускають знамениту «328» — один із найуспішніших спортивних автомобілів. З її появою остаточно сформувалася ідеологія «BMW», яка донині визначає концепцію нових моделей: «Автомобіль — для водія». Основний конкурент, «Мерседес-Бенц», керується принципом: «Автомобіль — для пасажирів». Відтоді кожна фірма йде своїм шляхом, доводячи, що саме її вибір є правильним. Переможець великої кількості змагань — кільцевих перегонів, ралі тощо — «BMW 328» була призначена для знавців спортивного автомобіля і залишила далеко позаду всі серійні спортивні машини.

Друга світова війна призводить до зупинення випуску автомобілів. Пріоритет знову віддають авіадвигунам. У 1944 році «BMW» першою в світі розпочинає випуск реактивного двигуна «BMW 109-003». Проводять також випробування ракетних двигунів. Закінчення Другої світової війни стало катастрофою для концерну. Чотири заводи, які опинилися у Східній зоні окупації, були зруйновані і демонтовані. Основний завод у Мюнхені демонтували англійці. У зв'язку з виробництвом під час війни авіадвигунів і ракет переможці видають наказ про заборону виробництва на три роки. Карл Рапп і Густав Отто, які не зрадили своїй пристрасті до моторів, вирішують знову розпочати все з нуля. Розробляють 1-циліндровий мотоцикл «R24», який складали в майстернях практично кустарними методами. Він став першим післявоєнним виробом «BMW».

У 1951 році з'являється і перший післявоєнний легковий автомобіль моделі «501». Однак фінансового успіху він не приносить. У 1955 році розпочато випуск моделей «R50» і «R51», які відкривають нове покоління мотоциклів із повністю підресореною ходовою частиною, з'являється малолітражка «Ісетта», дивний симбіоз мотоцикла з машиною. Триколісна машина з дверима, які відчиняють вперед за рухом, мала величезний успіх у бідній післявоєнній Німеччині.

Але внаслідок захоплення великими лімузинами і пов'язаними з цим збитками фірма опиняється на порозі краху. Це єдиний випадок за всю історію «BMW», коли неправильно було прораховано економічну ситуацію і запропоновані на ринок машини не мали попиту. Постало питання про продаж фірми. Компанія «Мерседес-Бенц» поспішила оголосити про її купівлю, але цьому перешкодили дрібні акціонери, працівники фірми, її торговельні агенти. Перебудувавши структуру капіталу, «BMW» вдається продовжити свою діяльність. Утретє фірма розпочинає все спочатку. З заводу виходить «BMW-1500», яка відкрила новий клас спортивно-компактних автомобілів. Це було початком сходження на верхівку автомобілебудування.

Надалі бренд «BMW» здобував лише перемоги. Відкрито нові заводи, випущено першу в світі серійну турбомодель «2002-турбо», розроблено перше електронне керування двигуном. У 1983 році Нельсон Піке на автомобілі «Brabham BMW» стає чемпіоном світу в перегонах «Формула-1».

У Мюнхені споруджують штаб-квартиру концерну, а в Ашхаймі відкривають перший контрольно-випробувальний полігон. Для проектування нових моделей побудовано Науково-дослідницький центр. У 1970-ті роки з'являються перші автомобілі знаменитих серій «BMW» — моделі 3-ї; 5-ї; 6-ї; 7-ї серії.

У 1969 році «BMW» переносить виробництво мотоциклів до Берліна. Розпочато випуск нової серії мотоциклів-«опозитів». У 1976 році на мотоциклі «R100 RS» уперше встановлено повнорозмірний обтікач. У 1983 році випускають одну із найпопулярніших моделей мотоциклів — «К100» з 4-циліндровим рядним двигуном з рідинним охолодженням і вприскуванням палива.

У 1985 році, році сторіччя мотоцикла, завод у Берліні випускає понад 37 тис. мотоциклів. У 1989 році презентовано мотоцикл «K1». У рік воз'єднання Німеччини концерн, заснувавши фірму «BMW Rolls-Royce GmbH», повертається до свого коріння, започаткованого на ниві авіамоторобудування, і в 1991 році представляє новий авіадвигун «BR-700». На початку 1990-х років на ринку з'являються спортивні компактні автомобілі третього покоління 3-ї серії і купе 8-ї серії. Непоганим кроком для фірми стало придбання у 1994 році за 2,3 млрд німецьких марок промислової групи «Rover Group», а разом із нею — найбільшого у Великобританії комплексу з випуску автомобілів марок «Rover», «Land Rover» і «MG». Із придбанням цієї фірми перелік автомобілів «BMW» заповнив прогалини асортименту автомобілями надмалого класу і позашляховиками. Проте британська компанія виявилася збитковою, врешті-решт її поділили і продали. Зокрема, права на «Land Rover» було продано компанії «Ford». «BMW» усе ж зберегла права на новий «Mini», який з'являється у продажу на початку 2002 року.

З 1995 року в серійну комплектацію всіх автомобілів «BMW» додано надувну подушку безпеки для переднього пасажира і систему блокування двигуна. У березні цього ж року розпочато виробництво універсала 3-ї серії. Серед останніх моделей мотоциклів 1990-х років слід виокремити туристичний мотоцикл «R100RT Classic», обладнаний багажними кофрами і підігрівом ручок керма. Інша модель з цієї серії «R100GS PD» також призначена для туристів. Ці мотоцикли одержали чотири перемоги в міжнародних ралі Париж-Дакар.

Нині «BMW» — це велика автомобільна компанія, представлена заводами в 23 країнах світу. Цікаво, що компанія дотепер не використовує на своїх заводах роботизацію, тобто складання тут здійснюють винятково вручну, що дає змогу забезпечити найвищу якість готової продукції.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ НА ТЕМУ:
Приціл. Як приймати кращі рішення, коли весь світ проти тебеПриціл. Як приймати кращі рішення, коли весь світ проти тебе
Шалено просто. Ідея, що привела Apple до успіхуШалено просто. Ідея, що привела Apple до успіху
Працюючи навпаки. Інсайти та секрети від топ-менеджерів AmazonПрацюючи навпаки. Інсайти та секрети від топ-менеджерів Amazon

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)