|
За останнє десятиліття роль фахівців з корпоративних фінансів дедалі більше розширювалася. Колись відповідальні за бюджети та електронні таблиці, сьогодні фінансисти працюють разом з вищим керівництвом над управлінням стратегічними бізнес-ініціативами. Про це найкраще свідчить звіт аналітиків McKinsey, які спрогнозували еволюцію корпоративних фінансів на наступне десятиліття: сучасні фінансові відділи трансформуються, щоб стати «вартовими створення цінності підприємства», переходячи від нагляду за транзакційними завданнями до управління діяльністю з доданою вартістю. Звичайно, вони все ще виконують колишні завдання, що свідчить про значний обсяг роботи і тиск, який сьогодні відчувають на собі фінансові фахівці.
Впровадження технологій допомагає фінансовим лідерам задовольняти потреби бізнесу та виконувати нові функції відділу. Правильна технологічна інфраструктура допомагає компаніям зосередитися на більш важливих і складних завданнях, автоматизуючи транзакційні операції, які раніше домінували в робочому навантаженні, покращуючи перехресну співпрацю між фінансовими та іншими операційними відділами і допомагаючи фінансовим командам відповідати новим регуляторним стандартам, одночасно керуючи профілем ризиків підприємства.
Управління змінами та викликами
Історично склалося так, що фінансовий підрозділ наглядав за операційною діяльністю бізнесу та керував грошовими потоками і витратами. Сьогодні перед фінансовими відділами стоїть завдання розробляти та впроваджувати стратегії зростання бізнесу та створення цінності. Вони часто використовують фінансові та нефінансові дані для надання рекомендацій своєму керівництву, в ідеалі використовуючи ці знання, щоб допомогти своїм компаніям передбачати потреби та приймати більш обґрунтовані інвестиційні рішення — надзвичайно цінна практика в сучасному економічному кліматі.
У той час як роль фінансових департаментів зростає, керівники постійно працюють над тим, щоб виконувати зростаюче робоче навантаження з меншими ресурсами, оскільки доступ до кваліфікованих фінансових талантів звужується. У своєму звіті за 2021 рік Американський інститут сертифікованих присяжних бухгалтерів (AICPA) повідомив, що протягом 2019-2020 навчального року кількість студентів на рівні бакалаврату зменшилася майже на 3%, а кількість кандидатів на здобуття ступеня магістра впала більш ніж на 8%. Також на 11% зменшилася кількість кандидатів на отримання ступеня CPA, які повністю склали іспит. Крім того, бебі-бумери — демографічна група, яка складає 47% членів AICPA — досягають пенсійного віку. Із цією зміною компанії також втрачають глибокі інституційні знання, якими вони користувалися протягом тривалого часу.
Якщо умови на світовому ринку залишатимуться нестабільними, фінансові лідери неминуче зіткнуться з проблемою проведення компаній через турбулентність, зміцнення балансу та усунення надмірних капітальних витрат — і все це з обмеженими ресурсами та без належної видимості, необхідної для того, щоб діяти на випередження в умовах мінливої кон’юнктури ринку.
Впровадження інновацій та уніфікація даних
Незважаючи на дефіцит робочої сили та економічні виклики, що виникають, велика кількість нових технологій дійсно відкрила двері для фінансових команд, які продовжують розширюватися. В опитуванні, проведеному EY, 76% фінансових директорів заявили, що прискорене впровадження технологій значно вплинуло на роль і форму фінансів. А ще одне нещодавнє дослідження Gartner показало, що «78% фінансових директорів збільшать або збережуть цифрові інвестиції підприємств до 2023 року, навіть якщо інфляція збережеться».
Зокрема, нові технології, такі як роботизована автоматизація бізнес-процесів (RPA), дозволили компаніям спростити важкі транзакційні завдання, звільнивши час для кваліфікованих фахівців, щоб зосередитися на стратегії бізнесу. Вже зараз більше половини бухгалтерських функцій можна автоматизувати за допомогою наявних технологій. А нові технології обіцяють ще більше можливостей для автоматизації на горизонті, багато з яких, включаючи машинне навчання та штучний інтелект (ШІ), залежать від стану системних даних організації.
Щоб максимізувати вплив фінтех-стеку компанії, необхідно переконатися, що системи доповнюють одна одну, надаючи пріоритет рішенням із потужними, перевіреними інтеграційними можливостями. Забезпечуючи обмін даними між ключовими технологіями, фінансові відділи отримують цілісне уявлення про ефективність бізнесу, а разом із цим відкривається новий світ інсайтів і можливостей.
Але перш ніж використовувати цей потенціал, спочатку оцініть і впровадьте правильні системи, враховуючи наступні ключові критерії.
Інновації
Технологія, в яку варто інвестувати, здатна рости і масштабуватися разом із бізнесом. Під час процесу оцінки попросіть постачальників ознайомити вас із дорожньою картою їхніх продуктів, щоб зрозуміти, як їхні технології допоможуть вашій компанії протягом усього терміну дії контракту. Якщо немає планів щодо розширення продукту, які б відповідали потребам вашого бізнесу, швидше за все, це не варте часу, зусиль та ресурсів, які знадобляться для його впровадження.
Можливості інтеграції
Після того як ви знайшли рішення, створене для задоволення однієї або декількох ваших фінансових потреб, подумайте, чи зможе воно інтегруватися в існуючу технологічну екосистему. Можливості інтеграції мають вирішальне значення для забезпечення доступу фінансових команд до уніфікованого і точного відображення даних про ефективність. Відсутність сильної інтеграції призводить до ізольованості процесів, робочих процесів і даних. І навпаки, завдяки потужній інтеграції організації отримують вигоду від оптимізації бізнес-процесів, підвищення якості даних і посилення міжвідомчої співпраці — все це дає змогу фінансовим фахівцям приносити більше стратегічної цінності для організації.
Зниження ризиків
Надійні фінтех-рішення повинні допомогти зменшити певні ризики, з якими регулярно стикаються фінансові фахівці, такі як неточна фінансова звітність або невдалий аудит. Якщо система може захистити від деяких із цих поширених проблем, вона матиме ще більший вплив на компанію.
Підтримка клієнтів
Хороші провайдери технологій орієнтовані на клієнта і повинні мати кілька програм для підтримки своїх користувачів. Обираючи між кількома різними варіантами, поставте кілька запитань:
- Чи передбачена наявність менеджера по роботі з клієнтами або контактної особи, до якої можна буде звернутися з будь-якими питаннями після впровадження?
- Чи існує спосіб надання зворотного зв’язку щодо користувацького досвіду?
- Чи є в компанії процеси для впровадження нових функцій або функціональних можливостей і чи відповідають вони потребам бізнесу?
- Як вони справляються з повідомленням про будь-які потенційні проблеми, такі як перебої в роботі системи?
- Чи сприяють вони створенню можливостей для зв’язку та налагодження контактів з іншими клієнтами/колегами?
Провайдери фінансових технологій мають діяти як продовження внутрішньої команди, працюючи над тим, щоб передбачати та задовольняти поточні та мінливі потреби бізнесу.
Роль фінансових фахівців продовжуватиме розвиватися і трансформуватися протягом наступного десятиліття і далі, але за умови належної технологічної підтримки ця важлива операція може стати ще сильнішим бізнес-активом. Здійснюючи обґрунтовані інвестиції в технології сьогодні, фінансові команди матимуть більше шансів стати стратегічними радниками, які допоможуть досягти більш успішних бізнес-результатів у майбутньому.
Ілюстрація: blackline.com
|
|