|
«Хороші бізнес-лідери створюють візію, артикулюють її, пристрасно володіють нею і невпинно доводять її до кінця». — Джек Велч (Jack Welch)
Кожен успішний власник бізнесу знає, що компанія майже нічого не варта без людей, які вкладають свій час та енергію на благо організації.
Люди — це цеглинки, з яких будується бізнес. Ми всі це знаємо, але в цьому твердженні відсутнє одне дуже важливе слово: ЗАХОПЛЕНІ люди — це будівельні блоки бізнесу.
Реальність така, що якщо ваші люди не хочуть виконувати роботу, ви не наблизитесь до того, чого прагнете досягти у своєму бізнесі. Культура компанії є, або повинна бути, першою відправною точкою, коли йдеться про роботу з мотивованими людьми.
Компанії витрачають безліч часу та грошей на спроби створити сильну, здорову корпоративну культуру. Але багато власників бізнесу, CEO та менеджерів здебільшого починають тупцювати на місці, коли справа доходить до створення культури, яка є справді позитивною, а не просто має гарний вигляд. Головна причина цього полягає в тому, що за останні два роки уявлення про те, якою має бути корпоративна культура, кардинально змінилося.
Люди почали приділяти все більше уваги своєму щастю, добробуту та цінностям і стали менш терпимими до надмірної зайнятості, низької оплати праці та введення в оману, що «компанія дбає про них».
Справа в тім, що люди хочуть працювати в середовищі, яке, по-перше, відповідає тому, чим вони хочуть займатися, а по-друге, дозволяє їм робити те, що вони вміють найкраще.
Тож питання полягає в наступному:
Як ви, як власник бізнесу, створюєте культуру, орієнтовану на людей?
Це, мабуть, найкраще (і одне з найпростішого), що ви можете зробити для своєї команди і для себе — і все починається з вашої візії.
Що означає мати візію компанії?
Візія — це неймовірно впливовий аспект, коли мова йде про культуру компанії. Якщо без візії, у чому тоді сенс?
Ми не говоримо про те, що саме ви хочете бачити в компанії через пару років. Тут потрібно копнути трохи глибше...
Реальність така, що візію не створюють, а знаходять. Ваша візія — це те, що в кінцевому підсумку визначатиме характер вашої компанії, а отже, і характер ваших співробітників. Вона містить у собі версію ідентичності вашої компанії, яка перевершує те, як час впливає на напрямок ринку, тренди та зростання.
Коли ви дивитеся на власну декларацію візії, задайте собі наступні питання:
- Чи це те, що я бачу в людях, які працюють на мене?
- Чи таким я бачу внесок організації в суспільство?
- Чи включає це цінності, які ми хочемо втілювати?
- Чи це те, ким ми хочемо стати в майбутньому?
- Чи такою має стати організація в майбутньому?
Якщо ви відповіли «так» на всі ці питання, то ви вже на шляху до створення справді сильної та здорової корпоративної культури.
Але це лише початок.
Ваша візія стає вашою культурою
Оскільки світ пережив 3-річну пандемію Covid-19, умови ведення бізнесу виглядають майже зовсім по-іншому — навіть якщо дехто цього ще не помітив. Пандемія змусила людей уважно поглянути на своє місце в житті і на те, де вони хочуть бути.
І що в результаті?
По всьому світу з’явилисясотні тисяч малих підприємств, і, безсумнівно, з’явиться ще більше. Великі компанії втрачають своїх людей з єдиної причини — люди нещасливі.
Це подвійна проблема для таких компаній:
- Люди не задоволені тим, що вони роблять.
- Люди не задоволені тим, де вони це роблять.
Або люди не люблять свою роботу, або їм не подобається місце, де вони працюють — і саме тому вони шукають середовище, де вони можуть знайти повноцінне робоче щастя.
Тож як візія компанії може вирішити цю проблему?
Розумієте, коли компанія має візію — вона ставить перед собою єдину мету, до якої прагне. Відповідно, люди, які працюють у компанії, працюють над досягненням цієї мети. Тому, якщо компанія хоче її досягти, їй потрібно, щоб люди цілковито вірили в те, що вони роблять.
Зробіть візію компанії конкретною. Якщо ваша візія чітка і має вплив на світ, то ті, кого вона приваблює і хто в неї вірить, автоматично притягуються до неї; а це означає, що у вас залишиться робоча сила, яка, по суті, стає нестримною в прагненні досягти поставленої мети.
Що стосується другої частини проблеми, то візія — це те, що рухає культуру. Як тільки вона сформульована, і у вас є люди, які в неї вірять, — вони автоматично приймуть суть того, що вона відстоює.
Робоче середовище, якщо воно повністю просякнуте вашою візією, відображатиме цінності, які лежать в її основі. Якщо ваші люди вірять у неї — вони житимуть згідно неї.
Ваша візія як компас
Як тільки ви визначитеся з візією, ви зрозумієте, як компанія працюватиме на щоденній основі. Звісно, це дуже сміливе твердження, але воно стає все більш і більш реальним у світі бізнесу.
Ваша візія задає тон для всієї компанії. Вона стає тим єдиним центром, до якого ви і ваша команда прагнете працювати щодня. Це означає, що все, що ви робите у своїй компанії, спрямоване на втілення візії в реальність.
Із практичної точки зору, це означає, що візія стає орієнтиром номер один щоразу, коли потрібно прийняти рішення. Рішення, яке ви приймаєте, має наблизити вас на крок до візії, а якщо ні — це потенційно може призвести до втрати великої кількості часу, грошей та енергії.
Врешті-решт, вам потрібно оцінити можливості відповідно до вашої візії. Запитайте себе,
- Коли ви шукаєте нових людей — чи відповідають вони вашій візії?
- Коли ви беретеся за новий проєкт — чи відповідає він вашій візії?
- Коли ви працюєте з іншими — чи відповідає це тому, чого ви хочете досягти?
Ваша візія — це те, куди ви хочете потрапити, але вона також допомагає вам побачити, як ви можете це зробити. Знаючи, до чого прагнете, ви можете повільно, але впевнено почати визначати кроки, які приведуть вас туди. Звісно, здебільшого ви не зробите саме цих кроків, але принаймні у вас буде з чого почати.
Часто ми губимося в тому, що є правильним, а що неправильним для компанії. Ми намагаємося збалансувати користь і шкоду — і не завжди виходить так, як ми очікували. Ваша візія не обов’язково є вашою спасительною благодаттю — це лише система координат, яка допомагає вам якомога краще орієнтуватися в бізнес-світі. Подібно до компасу, вона може лише допомогти вам знайти напрямок, у якому ви йтимете.
Їжа для роздумів
Ми живемо в абсолютно новому світі і вперше за довгий час маємо можливість переосмислити суспільство. Шальки терезів починають схилятися на користь людей, і ті, хто при владі, все більше і більше починають поступово ділитися нею з іншими.
Оскільки те, що ми визначаємо як важливе для себе, масово зміщується від виживання до самореалізації, стає дедалі важче боротися зі змінами.
Нове поширене переконання, особливо серед наступного покоління працівників, полягає в тому, щоб мати життя, на яке ми заслуговуємо — без жодних компромісів. Якщо компанії не зможуть відповідати цьому стандарту, вони просто продовжуватимуть втрачати своїх працівників, особливо тих, хто знає, чого вони варті.
Саме тому компаніям слід відійти від генерування прибутку за рахунок своїх працівників і рухатися в напрямку створення внеску в розвиток світу та визнання цінності кожної людини, яка допомагає розвивати компанію.
Тож пам’ятайте...
Культура вашої компанії — це те, що робить вас успішними в наш час.
Ваша візія є вираженням вашої сутності.
Ваша культура пронизана вашою візією.
Ваша візія може бути вашою системою координат.
І найголовніше — компанія, керована сутністю, завжди перевершує компанію, що дбає лише про генерування прибутку.
За матеріалами "Vision: The Backbone of Company Culture".
|
|