|
Із кожним роком сфери HR і рекрутингу все більше змінюються та піддаються впливу технологій. Все більше рутинних завдань автоматизується за допомогою HRM чи ATS-систем. В умовах remote-формату потреба в автоматизації та економії часу зросла ще більше, адже HR-фахівцям потрібно було зосередитися на утриманні ключових співробітників і залученні нових талантів.
Важливість комунікації під час віддаленої роботи
Безумовно, віддалена робота — це зручно й вигідно. Співробітники можуть працювати з будь-якого місця, компанії не потрібно витрачати кошти на оренду офісу та обладнання. Але є все-таки один нюанс — недостатня кількість комунікації та погіршення командного духу в колективі. Явний тому приклад — компанія Microsoft, у якій і виявили погіршення в командній комунікації та впровадженні нових рішень.
Про такі ж проблеми повідомила й компанія Google. Вони провели внутрішнє опитування, за даними якого, показники продуктивності програмістів стали нижчими на 20-45%. А вплинули на таке погіршення наступні фактори: погана комунікація в команді, проблеми з мережею вдома і те, що досвідчені фахівці не хочуть ділитися знаннями та вміннями з колегами, які нещодавно приєдналися.
Люди втомилися від віддаленої роботи та постійних дистанційних зустрічей в Zoom чи Google Meets. Тому HR-фахівцям потрібно ще уважніше слідкувати за настроєм співробітників, їхнім станом, щоб запобігти звільненню чи втраті мотивації. Допомогти заощадити час та приділити більше уваги утриманню співробітників, підвищенню залученості та розвитку фахівців можуть технології штучного інтелекту.
Штучний інтелект: що це та яка користь для HR і рекрутера
Штучний інтелект (Artifical Intelligence, AI) — це технологічні практики зі створення інтелектуальних програм і систем, що виконують завдання, які вважалися прерогативою людини. Один із прикладів використання штучного інтелекту — автопілот Tesla. Він забезпечує таке сприйняття автомобілем дорожньої ситуації, яке недоступне людині. Завдяки автопілоту водій може впоратися з монотонними завданнями за рулем, а також підвищує функціональність авто. І це не єдина сфера використання штучного інтелекту, оскільки вона постійно розширюється.
Як штучний інтелект використовується у сферах HR і рекрутингу
За даними International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET), інтеграція штучного інтелекту в процеси управління талантами зробить компанії кращими, оскільки ці технології можуть аналізувати, прогнозувати та діагностувати дані. Все це потрібно для того, щоб допомогти HR-командам приймати обґрунтовані рішення на основі даних. Мало того, за моделлю McKinsey Global Institute, приблизно 70% компаній перейдуть на технології штучного інтелекту до 2030 року.
Отже, в яких процесах можна використовувати штучний інтелект?
Пошук та підбір кращих кандидатів
За даними SHRM, середня вартість найму складає $4 129 за одну відкриту позицію. А тривалість цього процесу може досягати 42 днів. Технології штучного інтелекту можуть допомогти заощадити як кошти, так і час на цьому процесі.
Системи, обладнані технологіями ШІ, сканують резюме кандидатів і читають його так, як це робила б людина. Вони підказують на яких кандидатів з бази потрібно звернути увагу, ґрунтуючись на даних, а не на інтуїції.
Ось приклад роботи штучного інтелекту в системі HURMA:
Адаптація новачків
Після найму співробітника на роботу системи з AI знайомлять новачка з інформацією про компанію, надають всі необхідні дані про колег, його завдання та можуть навіть відповідати на питання, які часто ставлять новачки.
Не варто недооцінювати важливість етапу адаптації, оскільки, якщо період онбордингу пройде успішно, ймовірність того, що співробітник буде працювати в компанії мінімум три роки — збільшується на 69%. Але при цьому, тільки 12% співробітників вважає, що їх компанія приділяє достатньо уваги адаптації нових співробітників.
Ось невелика добірка чат-ботів у Slack, які швидше допоможуть адаптуватися новачкам:
- Plop. Допомагає краще дізнатися колег і дає можливість уникнути незручних ситуацій, коли людина не пам’ятає чиєсь ім’я. Весь процес відбувається у форматі гри, бот показує профіль співробітника і питає, яке в нього ім’я. Чим більше правильних відповідей надає новачок, тим більше у нього шансів стати лідером.
- Leo. Вимірює рівень залученості та задоволеності співробітників. Бот ставить співробітнику питання, як він оцінює відносини з колегами, чи подобається йому робота і чи розуміє він, якого результату від нього очікують.
- BirthdayBot. Відправляє сповіщення і нагадує про те, що скоро у колеги день народження. Окрім того, він може самостійно створити привітання з гіфками.
Навчання й розвиток
Міленіали вважають можливість навчання й особистісного розвитку перевагою номер один на користь компанії. Тож, гарною стратегією для утримання співробітників стане розвиток програм навчання й впровадження систем зі штучним інтелектом.
Інтегровані системи зі штучним інтелектом також можуть допомогти у навчанні та розвитку співробітників. Навички, необхідні для роботи, завжди змінюються й у зв’язку з цим на ринку з’являється нове програмне забезпечення. AI може оцінити навички співробітників і порадити відеоролики та відповідні навчальні програми.
Технології штучного інтелекту можуть аналізувати дані та сповіщати HR-відділ, який співробітник потребує навчання і в якій сфері. Завдяки інтелектуальним алгоритмам він також порекомендує найкращу стратегію, щоб допомогти людям навчатися краще й швидше.
Окрім того, компанії можуть використовувати технології штучного інтелекту для підвищення кваліфікації співробітників. Системи з AI можуть розробляти індивідуальний режим навчання для людей, який ґрунтується на їхніх навичках і вимогах компанії.
Відмінним прикладом є компанія VirtualSpeech, яка використовує штучний інтелект в програмах навчання і комбінує його з віртуальною реальністю. Таке рішення надає людям реалістичний спосіб практикувати навички й відразу отримувати зворотний зв’язок. До слова, за даними дослідження Oracle, майже 27% керівників HR-відділів вважають, що системи на базі штучного інтелекту сприятимуть позитивному розвитку й навчанню співробітників.
Управління талантами в компанії
Управління талантами — великий і комплексний процес, який передбачає утримання співробітників, надання їм фідбеків, розробка стратегії, розвиток спеціалістів та мотивація. Але крім цих завдань, у HR-фахівців велика кількість іншої рутинної роботи, від якої нікуди не дінешся. Саме тому фахівцям з управління талантами доводиться постійно працювати в режимі мультитаскингу, що негативно впливає на продуктивність.
За даними American Psychological Association (APA), багатьом людям тільки здається, що вони працюють в режимі багатозадачності. Але насправді ми просто перебігаємо від одного завдання до іншого, а це переключення й займає найбільшу кількість часу. Спеціалісти APA дійшли до висновку, що багатозадачність може знизити продуктивність на 40%.
У такій атмосфері HR-фахівцю просто необхідний помічник з алгоритмами, які можуть допомогти спрогнозувати звільнення співробітника чи ризик вигорання. Зазвичай відбувається такий прогноз шляхом оцінки даних від співробітників: заробітна плата, час на посаді, досвід, показники продуктивності та ще тисячі інших важливих індикаторів.
Залучення й утримання найкращих талантів зі штучним інтелектом
Штучний інтелект і надалі буде змінювати сферу пошуку та управління талантами. Постійно з’являється багато нових інструментів і програм, які допомагають оптимізувати робочий процес, підібрати кращого кандидати, заощадити час і кошти на найм і утримання фахівців.
Але важливо пам’ятати одну річ — штучний інтелект не може замінити людину, тому не варто цуратися технологій лише із цього остраху. Системи зі штучним інтелектом — це перш за все помічник для оптимізації роботи й виконання операційних завдань. Ніхто не зможе замінити фахівця, який займається розвитком компанії, розробляє стратегію бізнесу, спілкується зі співробітниками, знаходить їх мотиватори та утримує в компанії, підвищуючи їхню лояльність до бренду.
Ілюстрація: hrtechnologist.com
Про автора:
Олена Семененко, PR & Marketing Manager Hurma System.
|
|