Розділ:
Управління персоналом

Підрозділ:
Розвиток лідерства

Анна Качкалда,
за матеріалами статті "What You Don't Know About Dell"
(BusinessWeek, November 3, 2003)
Перейти: в Розділ :: в Підрозділ :: на Головну

Секрети менеджменту компанії Dell

Компанія "Dell" вважається найкращою у технологічній сфері за рівнем управління. Фірма здобула цей статус саме через високо-професійну, можливо, інколи трохи неординарну поведінку вищого керівництва.

38-річного Майкла Делла (головний виконавчий директор компанії) працівники донедавна вважали "найбільшим у світі інтровертом", людиною, з якою надзвичайно важко знайти спільну мову, яка відчужена на всі 100% від персоналу своєї компанії. Керівники інших організацій, можливо, взагалі б не звернули уваги на такого роду критику, але не Делл. Він відреагував кардинально: зібрав нараду директорів, на якій зізнався у своїй надзвичайній сором'язливості, що і пояснює його певну відчуженість. Присутні були шоковані. Їх вразила відверта самокритика та визнання керівником власних помилок у відносинах з колегами.

Більше того, Делл справді почав брати до уваги думки та ідеї інших, реформувавши при цьому структуру прийняття корпоративних рішень, що значно покращило робочу атмосферу та підвищило економічні показники Dell.

Хто ж такий Майкл Делл? Людина, яка трансформувала себе з нікому невідомого гравця комп'ютерних ігор у могутній бренд. Делл — це майстер прямого продажу. Без посередників компанія доставляє ПК дешевше за будь-якого конкурента. Досі жодна з компаній не змогла повторити його стратегію. У чому полягає секрет Делла? Він непохитно вірить в те, що статус "кво" ніколи не був і не стане найкращою моделлю існування. Коли успіх досягається, його оспівують 5 секунд, далі слідують 5 годин обговорення того, що могли б зробити краще.

На думку Делла, кожен продукт повинен бути прибутковим з першого дня. Його менеджери повинні бути справжніми носіями повної детальної інформації про будь-яку сферу діяльності компанії.

Для Делла не є достатнім сильно збільшувати прибутки або швидко рости. Виконавці мусять робити і те, і інше, щоб максимізувати довгострокову прибутковість. Це означає, що ціна на продукти має бути достатньо низькою, щоб стимулювати покупців до придбання, але не занадто низькою, яка б зменшувала дохід, де не потрібно. "Бути героєм в Dell — це вміти економити гроші!" — каже Роллінгз (найближчий колега Делла та президент компанії, який розпочав свою роботу в Dell з 1997 року).

Це саме ця комбінація — досягати вершин досконалості, занурюючись у кожну дрібну деталь — яку жоден конкурент не в змозі повторити.

Як саме Майкл прийшов до своєї філософії управління? Все розпочалося 19 років тому, коли він, пропускаючи заняття, продавав зроблені в домашніх умовах ПК зі своєї кімнати в гуртожитку, навчаючись в Університеті Техасу. Тоді він не мав великого успіху, борючись за існування своєї компанії проти таких гігантів, як IBM та Compaq Computer Corp. Зараз же Майкл Делл вартий 17 млрд долларів у той час, як його компанія з 40,000 працівниками — приблизно 40 млрд. Не дивлячись на досягнуте, він говорить: ”Я все ще вважаю нас посилаючими виклик. Я все ще вважаю нас атакуючими”.

Чи зможе Делл перерости з обдарованої людини в сфері ПК до корпоративної ікони? Невпинне зростання вимагатиме виховання нової генерації лідерів саме всередині компанії, що є одним з основних завдань Делла.

У Dell не фокусуються на створенні кращого продукту на продаж. Вони винаходять нові дуже ефективні бізнес-процеси. Саме це і є їх головною конкурентною перевагою. На сьогодні фірма запатентувала 550 бізнес-процесів.

Основна мета Dell — увійти на товарні ринки зі стандартизованою технологією, яка широко доступна, де компанія може застосувати свій досвід, вміння, швидкість та ефективність. Потім Dell може підняти ціни швидше за інші компанії, таким чином вплинувши на стрімке зростання попиту.

Фактично, Делл має один з найдовших строків перебування на посаді головного виконавчого директора, будучи при цьому засновником. За цим показником він посідає друге місце в технологічній індустрії, лишаючи попереду лише Еллісона з Oracle.

Один зі шляхів такого досягнення — домовленість Делла про поділ влади з Роллінгзом. Зараз Роллінгз займається більш повсякденними справами в той час, як Делл має справу з рішеннями більш загальнокорпоративного характеру. За пропозицією Делла, вони не приймають важливих рішень без попереднього їх узгодження між собою. Те, що вони працюють в тандемі, допомагає уникнути помилок, які міг би зробити більш підприємливий Делл чи більш непохитний Роллінгз, приймаючи рішення самостійно. Делл каже: “Ця компанія набагато сильніша, коли ми працюємо над нею разом”. Немає жодних питань щодо того, що Роллінгз стане наступником. “Якщо мене зіб'є вантажівка, він стане головним виконавчим директором. Це знають всі”.

Делл впевнений, що коли технологія покращується, продукти за низькими цінами, що продає компанія, стануть більш ніж достатньо добрими для більшості покупців, залишаючи конкурентів, які намагаються застосувати ще більш високотехнологічну інновацію, позаду.

Dell часто порівнюють з іншим гігантом роздрібної торгівлі: Wal-Mart. Делл побудував свій бізнес як суперефективний дистриб'ютор з тісно протікаючими операціями та економним менеджментом, щоб увійти на будь-яку кількість нових ринків швидко та легко. “Ми завжди гралися з ідеєю, що ми можемо продати будь-що”, — каже колишній віце-керівник Dell, Мортон, який зараз є членом правління компанії. Можливо, не все. Але Делл намагається значно розширити свій вплив на технологічний світ. І він, здається, добре почувається на шляху зі своєю управлінською філософією постійного покращення.

Ганна Качкалда, студентка 4-го курсу Київського Національного Економічного Університету,
за матеріалами статті "What You Don't Know About Dell" (BusinessWeek, November 3, 2003)


Перейти: До верху :: в Розділ :: в Підрозділ :: на Головну

Відгуки

Alexandr Perepyolov, alexx_ps@yahoo.com
Стаття на дану тему зацікавила мене і я проглянув ще деякі матеріали стосовно компанії “Делл”. Найцікавішим з того, що привернуло мою увагу була “секретна зброя” М. Делла.

Перш за все це його друг та компаньйон Кевін Роллінз. Почавши роботу в компанії як консультант у 1993 році він за 8 років досяг рівня “другої людини” в компанії. Влада в компанії поділяється за принципом “два-в-одному” (2-in-a-box), принципом, що був розроблений компанією “Інтел”, який є найкращим поєднанням двох напрямків влади, лідерства та керівництва, на будь-якому рівні організації. Тобто М. Делл є лідером найвищого рівня, а К. Роллінз – найвищим менеджером.

Натхнення та самовпевненість К. Роллінза є найкращим доповненням до сконцентрованості та майже механічного здійснення обов’язків М. Делла. Завдяки Роллінзу виник девіз компанії, який стверджує, що “Делл” ще не досяг своєї найвищої точки. Він виник коли у 2002 році К. Роллінз висловив та обґрунтував думку, щодо подвоєння прибутків компанії (до 60 млрд. дол.) протягом лише 5 років. К. Роллінз щиро вірить у “Делл” і бажає працювати тут на будь-якій посаді, аніж обіймати найвищу посаду у пересічній компанії.

Другим аспектом “секретної зброї” Делла є 6 принципів його керування, керування за Деллом. Завдяки їм втілюється стратегія прямих поставок в ПК-бізнесі, що забезпечує низький рівень цін та високий рівень задоволеності клієнтів.

Принцип 1 - Бути прямолінійним
Головне це ставлення, а не просто бізнес-модель. Коли голова щось каже, то каже все як є, і робітники не мають мовчати також. Від них очікується, що вони не будуть сприймати на віру всі слова босів і цим будуть робити їм виклик щодо поліпшення роботи. І ніхто від цього не звільнений. У щорічному ревю Делла "360-градусів" його працівники скаржились на його відлюдькуватість. Тому він обіцяв бути більш відкритим і задіяним в колективну роботу.

Принцип 2 - Полишити своє “Я” поза роботою
Керівництво компанією це "два-в-одному" (two-in-a-box). Два керівника поділяють відповідальність за продукт, регіони збуту або за інші напрямки діяльності компанії. А це змушує їх працювати лише в команді, підігруючи сильним сторонам один одного та попереджуючи прояви слабкості один одного.

Принцип 3 - Жодних вибачень
Делл вірить у відповідальність понад усе. “Тому немає ніяких “я не винен", - попереджає він. Менеджер має визнати свою помилку, швидко оцінити проблему та взяти її під контроль. Делл безжально викриває будь-які недоліки під час виснажуючих щоквартальних оглядів. І виконавці знають, що слід краще вирішити будь-які негаразди до наступної зустрічі.

Принцип 4 - Жодних легко досяжних цілей
Не є достатнім для компанії лише збільшувати прибутки або лише швидко зростати. Керівники мають робити і те, і інше одночасно. Низький прибуток означає надмірні витрати, а надвисокий прибуток може означати, що видатки розвитку є недостатніми. Минулого року сервер-адміністратори, мережеві адміністратори та багато інших були переназначені, навіть незважаючи на непогані результати. "Погані ті хлопці, які не використовували усіх куль в
пістолеті", - каже один з колишніх виконавців.

Принцип 5 - Жодних тривалих святкувань
Делл вважає, що святкування призводять до надмірного самозадоволення. Одного разу він відмовився від ідеї виставити для огляду речі, що ілюструють розвиток компанії та її трофеї, бо "лише музеї дивляться тільки назад". Коли
компанія досягає якогось успіху, то менеджери мають обмежитися коротеньким привітанням по електронній почті чи рукостисканням. Кредо засновника: "Святкуй протягом секунди - і знову рухайся вперед".

Принцип 6 - Зберігай гроші, а не бережи себе
На відміну від конкурентів, Делл може досить легко припинити невдалі нові проекти. Останнім було: незважаючи на річну роботу по проектуванню і поширенню реклами в ЗМІ Майкл Делл "зарізав" план щодо встановлення кіосків
для е-комерції в мережі магазинів "Сірс" (Sears) після того, як 4 було вже встановлено. Замість того, кіоски будуть розміщенні у інших місцях з великим скупченням народу.

Таким чином, успіх компанії “Делл” є наслідком, по-перше, злагодженої роботи двох людей: засновника та партнера; і, по-друге, наслідком втілення у життя 6 принципів керівництва за Деллом.
2003-11-18 18:22:34
Відповісти

Якщо Ви бажаєте подискутувати із конкретним читачем, то це можливо робити безпосередньо в нашому форумі.

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua