Підприємці вчаться мислити глобально
Розмірковуючи над відкриттям власної справи, майбутні підприємці часто чують поради починати з малого і спершу закріпитися на місцевому ринку. Проте, сучасні тенденції вказують на те, що для досягнення справжнього успіху вам слід навчитися мислити глобально від самого початку.
Дослідження, проведене американським Babson College спільно із London Business School, зробило висновок, що підприємці, які від самого початку своєї діяльності націлені на глобальний рівень ведення бізнесу, є основним рушієм світового економічного зростання.
Від 10% до 40% підприємців у різних країнах (переважно розвинутих) очікують, що не менше чверті їхніх клієнтів складатимуть іноземці. Саме переосмислення консервативних підходів та намагання "побачити загальну картину" допомагає підприємцям звільнитися від рамок локального бізнесу.
Звіт The 2007 Global Entrepreneurship Monitor (GEM) доводить, що жорстке державне регулювання (та встановлення рамок) бізнесу завжди призводить до зростання неспокою серед підприємців та шкодить економіці держави.
Дослідження проаналізувало ранню стадію підприємницької активності у різних точках світу. Було виявлено, що відмінності у рівнях та ознаках підприємницької діяльності залежать не тільки від економіки конкретної держави та якості й кількості інститутів, які підтримують підприємництво, але й від культури та демографічних чинників.
"Світова економіка, як ніколи, потребує підприємців, — наголошує професор Babson College та член команди GEM Кент Джонс (Kent Jones), — а підприємці, в свою чергу, залежать від відкритої та зростаючої світової економіки, отримуючи завдяки їй нові можливості для розвитку — через торгівлю, іноземні інвестиції та фінанси".
Дослідження GEM робить очевидним, що можливості для нових бізнесів у країнах зростатимуть, якщо зростатиме їхня торгівля, підприємництво та економіка. І особливо це стосується держав, які активно розвиваються.
Підприємницька діяльність на ранніх стадіях процвітає у країнах із низьким рівнем ВВП, знижується у країнах із середнім рівнем прибутку і знову зростає у розвинутих країнах. Не менш цікаво й те, що характеристики підприємництва у великих містах суттєво відрізняються від характеристик бізнесів на національному рівні.
Країни Латинської Америки та Азії можуть похвалитися доволі високим рівнем підприємницької діяльності на ранніх стадіях незалежно від того, чи належать вони до держав із низьким чи середнім прибутком. Найбільш розвинуті в цьому плані такі країни, як Тайланд, Перу та Колумбія. На відміну від них, країни Східної Європи та Центральної Азії мають історично низкий рівень ранньої підприємницької діяльності.
Багато європейських країн мають відносно низький рівень ранньої підприємницької активності. На загал же найвищі рівні такої активності можна спостерігати в Ісландії, Гонконгу та США. Найнижчі — у Австрії, Пуерто-Ріко та Бельгії.
Вочевидь, мотивація підприємців до відкриття власної справи також суттєво відрізняється в залежності від країни. Якщо у розвинутих країнах основною причиною такої діяльності є пошук нових можливостей, то у відсталих країнах ставати підприємцями людей змушує банальна відсутність інших способів отримання прибутку.
Знайдено також сильну кореляцію між відсотком ранньої підприємницької діяльності у державі та позитивним ставленням населення країни до своїх бізнес-навичок та можливостей у цілому.
Підприємці, які засновують нові бізнеси, у переважній більшості представлені молодими (в середньому 25-34 роки) чоловіками. Така гендерна нерівність притаманна для всіх країн, у яких проводилося дослідження. При цьому найменша різниця між кількістю чоловіків та жінок у бізнесі спостерігалася у Латинській Америці та на Карибах.
За інформацією management-issues.