У пошуках першопричин зневіри працівників
Більше, ніж третина працівників світу втратили мотивацію, зневірилися у власних силах та здатності зробити позитивний внесок у діяльність своєї компанії. Настав час для роботодавців звернути увагу на цю проблему, осягнути її масштаби і відшукати способи вирішення.
Опитування 14 тис. працівників у 10-ти європейських країнах, проведене консультантами компанії Watson Wyatt, ще раз підтвердило висновки попередніх подібних досліджень, а саме: що зневірений чи невмотивований персонал несе в собі надзвичайно потужний потенціал, який міг би принести значну користь компанії, якби роботодавці навчилися його використовувати.
Дослідження також виявило, що чотири з 10-ти респондентів серйозно розмірковують над перспективами звільнення.
І якщо опитування 90 тис. респондентів, проведене у минулому році компанією Towers Perrin, виявило, що лише п'ята частина працівників повністю задоволена своєю роботою, то висновки Watson Wyatt виявилися куди більш песимістичними. За результатами останнього дослідження лише 13% працівників (менше, ніж сьома частина) виказують відданість та глибоке розуміння власної ролі у житті та діяльності організації.
Саме ефективна комбінація відданості та розуміння працівником власної ролі, на думку Watson Wyatt, є найкращим показником індивідуального внеску та ефективності працівника для компанії. Сегментація персоналу компанії за вказаними вище принципами дає змогу краще зрозуміти виклики управління персоналом та повністю сфокусувати ресурси на залученні та утриманні "правильних" людей.
Саме ці омріяні 13%, які проявляють високий рівень відданості та глибоке розуміння власної ролі, є так званими "творцями цінності" ("value creators"). Вони майже напевне стануть найефективнішими та найрезультативнішими партнерами вашої компанії, які впевнено вестимуть її до процвітання.
На противагу їм, набагато більша кількість працівників (36%) показала низький рівень відданості та/чи розуміння. І хоча таких працівників можна назвати "невмотивованими", все ж їх слід розділити на три категорії.
Лише десята частина з них показує низький рівень як відданості, так і розуміння власної ролі. Зазвичай це найменш результативні та найменш ефективні співробітники, які не приносять компанії жодної користі. Вони поводяться цинічно і здатні заразити своїм ставленням інших працівників компанії.
Саме такі люди належать до когорти класично "невмотивованих", чия низька результативність (якщо на неї й далі ніхто не звертатиме уваги) може дуже негативно вплинути на кожного в організації.
Інша категорія співробітників — це так звані "цілеспрямовані скептики" — люди, які мають середній або високий рівень розуміння своєї ролі для компанії, але не віддані їй. І хоча саме такі люди найчастіше покидають компанію в пошуках кращого місця роботи, все ж вони є достатньо цінними професіоналами, щоб спробувати утримати та відродити їх для компанії.
Третя категорія працівників — "загублені прихильники" ("lost believers") — це ті люди, які віддані своїй компанії, але не розуміють своєї ролі в ній. Такі люди часто перетворюються на справжню проблему для роботодавців. Адже будучи відданими компанії, вони не хочуть покидати її, і в той же час, не розуміючи свого призначення, вони не здатні працювати ефективно та приносити своїй організації прибуток. Щоб виправити ситуацію, керівникам слід зосередити увагу на загостренні фокусу та наданні "напрямку" таким людям. Допомогти їм зрозуміти їхню цінність та роль у компанії.
Люди, які не потрапили до цього переліку (а їх найбільше — близько 50%) належать до категорії "ключових працівників" — індивідів, які виказують або середній рівень відданості при високому рівні розуміння своєї ролі, або високий рівень відданості при середньому рівні розуміння, або ж середній рівень за обидвома показниками.
"Існує безліч можливостей розвитку та використання потенціалу таких людей, — переконаний провідний консультант Watson Wyatt Ендрю Кокс (Andrew Cocks). — Часто роботодавцям варто звернутися до програм, які розширюють горизонти для співробітників, надаючи їм розуміння своєї ролі в компанії. Це дозволяє працівникам перетворитися на "творців цінності", а компанії, отримати неабиякий зиск та приріст результативності".
За інформацією management-issues.