Будьте обережні! Не вхопіть «вірус» низької результативності
Менеджери, які намагаються "витягнути" слабких працівників, повинні бути дуже обережними, оскільки від цього може постраждати їхня власна результативність.
Дослідження, проведене консалтинговою компанією Watson Wyatt, робить висновок, що менеджери, які керують слабкими підлеглими, починають повільно але впевнено втрачати свої навички. Це дослідження було проведене у 2007-2008 роках, і в ньому взяло участь понад 5500 працівників зі 175 країн. Висновки виявилися невтішними для управлінців, які мають справу з низкорезультативними співробітниками. Дослідження довело, що ефективні співробітники майже на 70% частіше оцінюють роботу свого безпосереднього керівника позитивно, ніж їхні "слабші" колеги.
Лише третина неефективних співробітників визнали, що їхній безпосередній керівник працює на високому рівні і на відмінно справляється із завданням комунікації організаційних очікувань. Такі менеджери також показали себе менш адаптованими у питаннях, що стосуються пов'язування між собою цілей співробітника, та тих цілей, які ставить перед собою компанія. Те саме стосується і зворотнього зв'язку із працівниками та адекватної оцінки їхньої результативності.
Менше, ніж третина респондентів визнала, що їхній безпосередній керівник вдало справляється із завданнями прив'язання винагороди до цілей компанії чи до цілей певного конкретного працівника.
Серед менеджерів, у свою чергу, панує природнє бажання працювати із "простішими для управління" високоефективними та результативними співробітниками. Але саме цьому бажанню, на думку консультанта Watson Wyatt Керол Хезевей (Carole Hathaway), потрібно протистояти.
"Менеджерам доволі легко керувати "сильними" підлеглими, але вони не настільки пристосовані до управління "слабкими", — наголошує вона. — Проте, найпривабливіші можливості для компанії можуть відкритися саме тоді, коли планка вимог для "слабких" працівників та співробітників середньої руки буде піднята — а значить — зросте результативність компанії в цілому. На жаль далеко не кожен роботодавець знає, як впоратися із цим завданням".
Менеджерам слід навчитися розуміти та взаємодіяти зі всіма працівниками, а не лише із найбільш вмотивованими та найрезультативнішими з них. Адже співробітники працюють набагато краще, коли усвідомлюють свою роль у організаційній структурі, чітко знають свої обов'язки та розуміють, яким чином їхня діяльність впливає на результативність всієї компанії. Тому встановлення чітких цілей та проведення оцінки їх досягнення, а також наявність стабільного зворотнього зв'язку здатні виправити ситуацію.
Тому менеджерам слід докласти усіх зусиль, щоб їхні стосунки із безпосередніми підлеглими були джерелом мотивації для останніх, а не навпаки.
За інформацією management-issues.