НОВИНИ від 05.09.2008

Організації ігнорують проблему передачі знань

Дослідження, проведене американською організацією The Conference Board виявило, що більшість американських та європейських компаній не готові до ефективної передачі ключових знань та навичок від старших працівників (пенсійного віку) до молодших поколінь. Більшість компаній попросту не задумувались над можливістю управління та передачі знань.

Проблема полягає ще й в тому, що молодші спеціалісти, хоч і схоплюють все на льоту, все ж набагато частіше змінюють місце роботи, виявляючись куди більш мобільними, ніж їхні старші колеги. А перехід кваліфікованого працівника з однієї компанії в іншу часто означає втрату знань, навичок та компетенцій, якими володіла ця людина. Дуже рідко при звільненні працівника компанії вдається зберегти його знання. Саме тому сучасним лідерам потрібно особливо зосереджуватись над питанням збереження та примноження корпоративної бази знань, яка б не залежала від окремих співробітників і по-справжньому була активом компанії.

Оскільки знання не існує у вакуумі, для компаній дуже важливо ідентифікувати та чітко визначати, який тип знань цінний для компанії, а отже — повинен вноситись у базу знань та підтримуватись на належному рівні, а також втрату яких знань не можна допустити у жодному разі.

Компанії мають проводити постійну оцінку та документувати свої знання. Найбільш успішний процес передачі знання передбачає однаково активну участь як з боку джерела знань (найчастіше — кваліфікованої людини) так і з боку реципієнта.

А зважаючи на те, що всі ми працюємо за законами економіки знань — слід пам'ятати, що саме усталений процес передачі досвіду та навичок є критичним аспектом стабільності, ефективності та інновацій всередині організацій, які вступили в еру масового звільнення старших працівників.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1054


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua