Рейтинги найдорожчих брендів від Interbrand і Brand Finance
Coca-Cola восьмий рік поспіль продовжує утримувати лідерство в рейтингу Interbrand із вартістю нематеріальних активів $65,3 млрд. Цього року конкуренцію найбільш "сімейному" бренду світу склали технологічні торговельні марки — IBM, яка зненацька перемістилася на друге місце, і Microsoft, що замикає трійку лідерів. На четвертому місці опинилась компанія General Electric, на п'ятому — Nokia, пише AdWorker.
Найбільший ріст вартості в порівнянні з попереднім роком показали Google (43%); Apple (24%); Amazon (19%); Zara (15%) і Nintendo (13%). Тільки один бренд із топ-20 упав — це банк Citi, що переживає кризу кредитування.
У перший раз у топ-100 потрапили наступні бренди: H&M (22-е місце), Thomson Reuters (44), BlackBerry (73), Ferrari (93), Marriott (96), FedEx (99) і Visa (100).
У п'ятірку найгучніших падінь року входять фінансові компанії Merrill Lynch (21%), Morgan Stanley (16%), Citi (14%). Торгова марка Gap знизила свою вартість на 20%, а Ford упав на 12%.
Серед фінансових інститутів непогані показники тільки в банку HSBC (27-е місце), що впав лише на 3%.
За словами CEO компанії Interbrand Джеза Фремптона, рейтинг — це відбиття тенденцій у сучасній економіці. "Кредитна криза в США, що спостерігається сьогодні, ріст ринків, що розвиваються, і підвищена увага до альтернативних шляхів розвитку брендів — ключові тенденції, що вплинули на зльоти й падіння, — коментує Фремптон. — Проблеми в глобальній економіці обумовлюють важливість захисту й розвитку бренда. Це найцінніший і найменш мінливий актив компанії в період нестабільності".
Інше дослідження, проведене консалтинговим агентством Brand Finance, показало, що протягом перших дев'яти місяців поточного року сумарна вартість 100 найбільших брендів знизилася на 4,2%. У грошовому вираженні — $67 млрд.
При розрахунку вартості бренду враховується безліч факторів, що впливають на обсяг його продажів і прибутковість. Серед іншого в увагу приймаються позиціювання бренду, розмір капіталу, знання марки, імідж і якість продукту й інші вимірювані характеристики. На думку CEO Brand Finance Девіда Хея (David Haigh), саме з майбутніми продажами і можливістю їхнього росту в багатьох брендів виникли серйозні проблеми.
Купівельна спроможність населення світу знижувалася протягом всіх дев'яти місяців цього року. Безробіття зросло. Споживчі ціни теж. Ринки акцій падали, досягаючи чергових історичних мінімумів і знижуючи вартість компаній.
У таких умовах рітейлеру Wal-Mart удалося потіснити Coca-Cola, стрибнувши із четвертого рядка в рейтингу найдорожчих брендів світу відразу на перший. "Гіпермаркети Wal-Mart — це те місце, куди люди йдуть, коли затягують пояси", — пояснює Девід Хей. Таким чином, рецесія зіграла бренду на руку.
Microsoft, що посідав друге місце, скотився до третього. IBM здійнявся до четвертого. А Google упав із третього на п'яте.