Генеральні директори виказують занепокоєння
Топ-менеджери змушені виступати своєрідною опорою для своїх підлеглих, надихати їх і мотивувати, не залежно від обставин. Але коли йдеться про самих топ-менеджерів, то вони часто відчувають сильні сумніви щодо здатності керівника компанії провести її через період економічної кризи.
Найгірше ж те, що їхні страхи можуть бути небезпричинними. Генеральні директори багатьох компаній вже й самі починають виказувати занепокоєння та признаватися, що насправді вони не знають, як діяти далі.
Опитування, в якому взяло участь більше 800 топ-менеджерів, проведене консалтинговою компанією Booz & Company, виявило, що більшість із них не впевнені у власній спроможності приймати правильні (тобто такі, які могли б зарадити їхній компанії) рішення у період економічної кризи.
Чотири з десяти сумніваються, що їхнє керівництво має дієвий план, який дозволив би пережити економічну кризу. А навіть більша кількість — 46% респондентів — не вірять, що лідери компанії зуміють втілити такий план на практиці. Без різниці, є він у них чи немає.
Проте, вочевидь найбільше повинен турбувати той факт, що приблизно третина самих генеральних директорів також не повністю переконані у своїй спроможності справитися з ситуацією.
"Компанії сьогодні сфокусувалися на найближчому часовому проміжку часто за рахунок ігнорування довгострокової перспективи. І це при тому, що ми прекрасно розуміємо — сильними можуть стати тільки ті, хто вміє мислити довгостроково", — наголосив Біл Джексон (Bill Jackson), партнер Booz & Company.
Наприклад, тоді як вважається, що великі і сильні компанії зможуть підвищити свою капіталізацію під час кризи, скуповуючи менші компанії, які пропонують якісні продукти, значна кількість потужних світових компаній зробила протилежне — відмовилася навіть від тих угод, які вже були заплановані. Приблизно така ж кількість компаній сьогодні скорочує інвестиції в нові продукти та сповільнює швидкість свого виходу на нові перспективні ринки.
Але, як би там не було, генеральним директорам варто завжди пам'ятати, що перший крок на шляху до виправлення ситуації — це уважний самодіагноз, який дозволяє визначити, де знаходиться ваша компанія і куди рухатись далі.
За інформацією management-issues.