Більшість компаній до сих пір фокусується на виживанні, а не розвитку
Найбільш "гарячий" період економічної та фінансової кризи вже залишився позаду. Втім, до сьогодні дві третини менеджерів фокусуються переважно на виживанні, а не на розвитку.
Глобальне дослідження, в якому взяло участь 570 менеджерів, проведене компанією Ernst & Young, виявило, що хоча вже сьогодні існують причини для певного оптимізму, все ж більшість керівників віддають перевагу обережній поведінці.
Приблизно половина (43%) респондентів відзначили, що модель їхньої поведінки цілковито відповідає подіям останніх 18-ти місяців. Половина респондентів також визнали, що у їхній компанії докорінно було змінено практики управління ризиками.
Порівняно із подібним дослідженням, яке проводилося близько п'яти місяців тому, можна спостерігати деякі покращення, але вони не носять послідовного характеру.
Як і раніше, компанії спостерігають високу конкуренцію у ціновій сфері, а також численні банкрутства та закриття компаній у різних галузях. Втім, сьогодні з'являються і втішні приклади відкриття нових компаній, які входять у сферу.
І хоча майже двом третинам компаній довелося суттєво попрацювати над скороченням своїх витрат, все ж третині таки вдалося підвищити прибутки. А більше ніж третина сьогодні говорить про послаблення напруги в економіці та створення більш сприятливого клімату для зростання бізнесу та, зокрема, здійснення стратегічних злиттів.
Тільки п'ята частина респондентів помітила підвищення впевненості серед інвесторів та зростання доступності фінансового капіталу і кредитів.
Скот Холідей (Scott Halliday), керуючий партнер Ernst & Young у Великобританії та Ірландії, говорить: "Дослідження не лише вказує на зміни, які відбулися на ринку протягом останніх 12-ти місяців, але й демонструє як повільно люди реагують на ці зміни. Більше трьох чвертей менеджерів, які взяли участь в опитуванні, були шоковані швидкістю наростання рецесії".
У попередньому дослідженні, яке проводилося в січні, більше, ніж вісім із десяти респондентів зосереджувалися на реструктуризації бізнесу для того, щоб краще справлятися із рецесією, а три чверті фокусувалися лише на виживанні та збереженні свого ключового бізнесу. Сьогодні ці показники скоротилися до 74% та 65% відповідно, хоча, звісно ж — вони до сих пір залишаються надзвичайно високими.
Втім, зважаючи на збільшення кількості компаній, які стверджують, що вони "намагаються використати переваги рецесії для того, щоб скористатися новими можливостями, які відкриваються на ринку" (з 59% до 69% відповідно), можна сказати, що більшість компаній сьогодні починає орієнтуватися на короткострокові можливості, які відкриваються під час кризи. "Наприклад, багато ресурсів сьогодні можна придбати за значно меньшими цінами, ніж два роки тому, що грає на руку найбільш підприємливим гравцям", — пояснює Холідей.
Деякі галузі вже сьогодні висловлюють більш оптимістичні погляди на майбутнє. Серед них: телекомунікації, енергозабезпечення, нафтовий та газовий сектори. В інших сферах процвітає песимізм (управління активами, нерухомість, будівництво). Якщо говорити глобально, то в загальному представники Європи ставляться до майбутніх прогнозів більш песимістично, ніж їхні колеги з Азії та Америки.
Перехід від режиму виживання до відновлення та розвитку, вочевидь, займе чимало часу. Зважаючи на той тиск, під яким опинилися сучасні корпорації, можна припустити, що бізнес деякий час перебуватиме у статичному стані. Основним же викликом для лідерів буде потреба діяти швидко та рішуче.
За інформацією management-issues.