Чи може лихо сприяти підвищенню мотивації у компанії?
Постійна напруга та регулярні скорочення зарплатні і персоналу, які стали звичною справою під час світової економічної кризи, схоже, призводять до зростання мотивації серед працівників та роботодавців. Принаймні сьогодні вони з надією дивляться у майбутнє і розуміють: для того, щоб вижити — потрібно боротися.
Генеральний директор компанії British Airways Віллі Уолш (Willie Walsh) закликав персонал своєї компанії попрацювати місяць на волонтерських засадах, щоб допомогти організації пройти через складні часи рецесії. Це його прохання миттєво було інтерпретоване пресою у надзвичайно негативному тоні. Ще б пак — адже генеральному директорові, який щорічно отримує десятки мільйонів доларів, легко говорити. І звісно ж — він зможе прожити не один місяць без зарплати. Та чи зможуть це зробити його низькооплачувані підлеглі?
Тим не менше, більше тисячи із 40 тис. працівників компанії погодилися на пропозицію лідера, що свідчить про те, що під час рецесії зростає рівень мотивації співробітників, а психологічний розрив між підлеглими та роботодавцями скорочується. Власники бізнесу та люди, які допомагають їм досягнути їхньої цілі, раптово починають знаходити більше спільних інтересів. Вони відчувають, що ведуть боротьбу за певну важливу справу, яка має велике значення для всіх у компанії. І ця боротьба — об'єднує і зміцнює.
Персонал компанії сьогодні виказує більшу готовність захищати бізнес і при необхідності йти на жертву, як то скорочення зарплатні, затримання зарплатні, готовність працювати більше, тощо.
Опитування, в якому взяло участь понад 700 роботодавців, проведене організацією CBI спільно з рекрутинговою компанією Harvey Nash, виявило, що маже дві третини здійснили або планують здійснювати суттєві зміни у способах організації персоналу.
Більше, ніж половина планує затримки зарплатні. Втім, несподівано порадувало те, що майже 40% респондентів очікують, що їм вдасться частково підняти рівень компенсації найближчим часом. Дві третини планують більш ефективно спеціалізувати навчання своїх підлеглих.
Приблизно дві третини опитаних роботодавців відзначили, що планують на деякий час "заморозити" найм нових співробітників у компанію. А більше, ніж половина переконані, що рекрутинг не зможе повернутися до рівня 2007-го року щонайменше протягом кількох наступних років.
Найскладніше доведеться випускникам різноманітних вузів, а також людям, які не продовжують професійну освіту після школи — 40% респондентів відзначили, що зупиняють програми студентського рекрутингу на невизначений час. А ще 10% суттєво скорочують ці програми.
Втім, існують і вказівки на те, що компанії турбуються про добробут своїх співробітників, а не лише "махають мечем". Приблизно половина опитаних підвищила гнучкість робочого графіку, щоб допомогти своїм співробітникам утримати баланс між роботою та особистим життям.
Шість із десяти компаній заявили, що вони мають намір утримати наявну структуру бонусів, незалежно від того, наскільки жорстокою виявиться криза. А переважна більшість (дев'ять із десяти респондентів) відзначили, що вони не мають намірів змінювати "вихідні" пакети (компенсацію, яку отримує працівник у випадку звільнення).
Якщо розглядати рецесію з точки зору довгострокових впливів, можна зробити висновок, що криза призводить до фундаментальних змін у рекрутингу, мотивації та розвитку співробітників.
За інформацією management-issues.