Як підтримувати енергію старших співробітників
Причина, через яку старші співробітники так часто піддаються вигоранню і продовжують працювати лише за інерцією — зрозуміла. Їхні керівники дають їм змогу так поводитися. Втім, все не обов'язково повинно відбуватися за цим сумним сценарієм, показує нове дослідження.
Якщо в організації будуть правильно налаштовані процеси наставництва, постійного навчання, можливості гнучкого робочого графіку та комунікації — персонал можна буде підтримувати мотивованим та продуктивним до самої його старості. А це означає, що компанія буде отримувати значні переваги від накопичення досвіду (чого неможливо досягнути, якщо повний цикл оновлення персоналу складає не більше 5 років).
Дослідження, проведене в галузі охорони здоров'я консалтинговою компанією The Lewin Group, виявило, що налаштувавши процеси планування, утримувати досвідчених працівників та підтримувати рівень їхньої мотивації стає не складно. Дане дослідження було орієнтоване в першу чергу на лікарів та медсестер, але його результати можна сміливо проектувати на інших працівників старшого віку практично у будь-яких сферах.
Запропоновані стратегії підтримуватимуть мотивацію персоналу будь-якого віку (не лише старших співробітників).
Завдяки дослідженню було ідентифіковано шість ключових аспектів ефективного утримання та мотивації старшого досвідченого персоналу:
- залученість топ-менеджменту компанії в процес утримання найбільш кваліфікованих та цінних співробітників;
- інноваційні підходи до діяльності, пов'язаної з персоналом;
- фокус на програми здоров'я та самопочуття співробітників;
- розвиток корпоративної культури, яка передбачає повагу до старших співробітників;
- компенсаційні пакети, які передбачають додаткові бонуси для старших співробітників;
- можливість гнучкого графіку роботи.
Ще одним цікавим фактором, який став очевидним завдяки дослідженню, виявилося те, що жоден із наведених вище аспектів сам по собі не є достатньою передумовою для підвищення мотивації старшого персоналу. Лише всі разом вони здатні досягнути бажаного ефекту.
Старші співробітники зазвичай виказують більшу лояльність до компанії та працюють із більшим ентузіазмом, якщо вони відчувають, що їхню роботу цінують, а до них самих ставляться з належною повагою.
За інформацією management-issues.