НОВИНИ від 11.11.2009

Відчуття некомпетентності призводять до агресії серед менеджерів

Американські психологи виявили, що управлінці, які сумніваються у власній компетентності і почуваються на своїх посадах невпевнено, частіше проявляють агресію та жорстоко ставляться до своїх підлеглих.

За даними дослідження University of California, Berkeley та University of Southern California існує безпосередній зв'язок між самооцінкою компетентності менеджера та їхньою агресією до підлеглих.

Висновки, опубліковані у листопадовому номері журналу Psychological Science, дозволяють зрозуміти, чому більше, ніж третина американських працівників постійно скаржаться на своїх керівників, звинувачуючи їх не лише у моральному, але іноді навіть фізичному тискові.

Дослідження також ставить під сумнів стереотип, що "жорсткі" керівники керуються зазвичай амбіціями та потребою підтримувати свою владу.

"Показуючи, яким чином і коли влада може призводити до агресії, результати цього дослідження відповідним чином пояснюють, чому насправді керівники бувають «жорсткими»", — говорить Натаніель Фаст (Nathanael Fast), професор із менеджменту в USC та один зі співавторів дослідження.

"Втім, сама по собі некомпетентність ще не є причиною агресії", — пояснює Серена Чен (Serena Chen), професор UC Berkeley та ще один співавтор дослідження. "Агресія виникає тоді, коли людина на керівній посаді усвідомлює свою некомпетентність і при цьому боїться, що це може бути помітно тим, хто знаходиться на вищому щаблі, а також коли бачить іншого претендента на своє місце".

Іншими словами, ті керівники, які постійно "тероризують" своїх підлеглих, роблять так, сподіваючись приховати власну некомпетентність або невідповідність займаній посаді. Таким чином, поки хороші менеджери розвивають своїх колег, погані менеджери просто залякують та критикують їх.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1184


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua