Наскільки ефективна «стратегія виживання»?
Зіткнувшись із економічною рецесією, яка явно затягнулась, багато організацій відчувають, що у них немає іншого вибору, окрім зниження витрат, реструктуризації і скорочення персоналу. Але ці "стратегії виживання" можуть спричинити більше проблем, ніж вирішити. Нове дослідження вказує на падіння моралі та мотивації працівників, пов'язане із подібними "стратегіями". І в першу чергу це "б'є" по найефективніших співробітниках.
Щорічне дослідження Strategic Rewards Survey, яке проводиться консультантами Watson Wyatt та WorldatWork, виявило, що рівень мотивації співробітників компаній, які взяли участь в опитуванні, знизився в середньому на 9%.
Сам по собі цей показник може виглядати не так вже й жахливо — зрештою, рецесія мало на кого впливає позитивно. Але той факт, що зниження мотивації серед співробітників, які належать до розряду топ-виконавців (тобто найбільш ефективних людей у компанії), досягнуло 25%, повинен послужити сигналом тривоги для керівництва компанії. Особливо, якщо власникам не байдуже, що трапиться з компанією після того, як криза закінчиться.
Порівняно з минулим роком найкращі працівники на 26% рідше виявлялися задоволеними перспективами просування у їхніх компаніях. Вони також у 14% випадків рідше готові були залишатися зі своєю компанією замість того, щоб шукати роботу деінде.
"Наслідки дій роботодавців, які вони здійснювали як реакцію на кризу, виявилися руйнівними, — пояснює Лаура Сейджен (Laura Sejen), глобальний директор напрямку стратегічної компенсації у Watson Wyatt. — Основний їх наслідок — критичне падіння мотивації ключових співробітників. А це, в свою чергу, може мати довготривалий негативний вплив на результативність, якість та клієнтський сервіс, які пропонуються компанією. Не кажучи вже про підвищення ризиків, пов'язаних зі втратою топ-працівників".
Але найгірше те, що мотивація — це не єдиний аспект, який постраждав внаслідок дій власників компаній під час кризи. За результатами дослідження ключові працівники на 29% рідше почали вважати своїх керівників достатньо компетентними та здатними далі розвивати бізнес, тоді як чотири з 10-ти вважають, що зміни, здійснені роботодавцями за останній рік, мають негативний вплив на якість роботи та клієнтського сервісу.
"Один з основних викликів, з яким неодмінно доведеться зіткнутися роботодавцям — це те, яким чином відновити мотивацію працівників, і особливо — топ-виконавців", — переконаний Раян Джонсон (Ryan Johnson), віце-президент напрямку дослідження у WorldatWork.
За інформацією management-issues.