Понад 60% міжнародних компаній не мають ефективних програм по скороченню витрат
Відповідно до результатів міжнародного дослідження, більшість компаній не готові до відновлення росту бізнесу.
Незважаючи на поточну кризу понад 60% міжнародних компаній не мають ефективних програм зі скорочення витрат. Більше того, чверть компаній не планують їх проведення, і лише незначна меншість (17%) розглядають скорочення витрат як пріоритетний напрям, згідно з дослідженням «Економія задля добробуту: від скорочення витрат до їх оптимізації», проведеного компанією «Ернст енд Янг».
Жан-Бенуа Берті, партнер практики консультаційних послуг по регіону EMEIA компанії «Ернст енд Янг», заявив: «Наше дослідження виявило, що багато компаній не приділяють належної уваги скороченню витрат і в результаті виявляються неготовими до майбутнього відновлення економіки. Попри те, що прагнення до мінімізації витрат стало пріоритетним напрямком протягом останнього року, до теперішнього часу основні зусилля компаній не направлені на стратегічні і довгострокові заходи, тому більшості організацій вдається знизити витрати не більш ніж на 10%. Постійне скорочення та оптимізація витрат повинні стати звичайною практикою і бути основою заходів із відновлення росту будь-якої компанії».
Дослідження також показало, що потенціал для прийняття або впровадження і реалізації більш ґрунтовних і радикальних заходів зі скорочення витрат далеко не вичерпаний. Тільки одна третина компаній має на меті економію витрат у розмірі 20% або більше протягом наступних 12-18 місяців.
Олексій Кредісов, керуючий партнер компанії «Ернст енд Янг» в Україні, зазначає: «Спостереження і висновки цього дослідження повною мірою стосуються і бізнесу в Україні. Не одноразове скорочення витрат у відповідь на короткострокову тенденцію ринку, яке дає моментальну економію, при цьому руйнуючи інвестиційну перспективу бізнесу, а стратегічна оптимізація витрат і відповідна мотивація підрозділів компаній – ось головне завдання українських компаній у сьогоднішніх умовах. Наше дослідження розповідає, як виконати таке завдання».
У ході дослідження, що охопило 11 галузей у 11 найбільш економічно розвинених країнах, було опитано 561 представника керівництва компаній. Згідно з отриманими результатами, найбільш поширеною причиною впровадження плану скорочення витрат є завдання «виживання» компанії, яке має на увазі, що в міру досягнення рівня, необхідного для виживання, скорочення витрат відійде на другий план.
Дослідження виявило, що багато компаній як і раніше, очевидно зацікавлені в підтримці або розширенні частки ринку за рахунок зниження рентабельності. Розумна оптимізація витрат, спрямована на одержання оптимальної норми прибутку та встановлення більш продуктивних ділових відносин, навпаки, може обмежити кількість клієнтів.
У результаті дослідження були отримані несподівані результати за окремими галузями. На питання про те, чи розглядають компанії в рамках галузі скорочення витрат як метод економічного виживання, 46% страхових організацій, 45% телекомунікаційних і нафтогазових компаній, 44% компаній сектору нерухомості, 42% підприємств ПЕК, електроенергетики та банківського сектору відповіли ствердно. На відміну від цього, 34% фармацевтичних компаній і виробників споживчих товарів, а також 33% компаній медіасектору та індустрії розваг відповіли негативно.
Цікаво, що і виробники споживчих товарів, і телекомунікаційні компанії досягли більш високих результатів, порівняно з представниками інших галузей у плані економії витрат, що припадають на продану продукцію. Так, 31% підприємств, що ведуть свою діяльність у секторі споживчих товарів, і 32% телекомунікаційних компаній вдалося знизити витрати на 11-20%.
Дослідження також звертає увагу на можливості скорочення витрат, які пропонують інноваційні моделі бізнесу, такі як «технологія віртуальної реальності», і заходи з охорони довкілля (наприклад, використання відновлюваних джерел енергії). Обидва ці підходи можуть поліпшити репутацію компанії і відносини із зацікавленими сторонами.
Організації, що ігнорують ці два аспекти, можуть створити собі проблеми в майбутньому і втратити можливості для значного зниження витрат.
На закінчення Жан-Бенуа Берті зазначає: «Скорочення витрат слід розглядати як основне завдання бізнесу. Наразі компаніям варто звернути особливу увагу на досягнення корисного ефекту від оптимізації витрат. Якщо компанії розглядають скорочення витрат як тимчасовий і незручний захід, вони ризикують поступитися позиціями конкурентам, що діють більш оперативно. Зрозумівши високу конкурентність нових умов бізнес-середовища, керівництво може забезпечити виживання і процвітання свого бізнесу».
За інформацією прес-релізу Ernst & Young.