Інновації задихаються під тиском топ-менеджменту
Чому одним компаніям вдається досягнути настільки більш помітних успіхів у розвитку продуктів та інновацій, ніж іншим? Виявляється, відповідь на це запитання завжди лежала на поверхні — успішність компаній в інноваційній діяльності залежить від рівня залученості (чи, точніше, "незалученості") топ-менеджменту в процес. Для когось може видатися дивним, але секрет успішних інновацій полягає в недопущенні до них управлінців найвищої ланки.
Дослідницька організація The Nielsen Company проаналізувала інноваційні процеси у 30-ти великих компаніях, які займаються споживчими товарами у США. Вони виявили, що компанії, в яких топ-менеджмент не брав участі у процесі розробки нових продуктів, зуміли досягнути на 80% більшої фінансової віддачі від нових продуктів, ніж ті, в яких топ-менеджмент брав активну участь в інноваціях.
Більше того, компанії, які окрім цього, використовували й інші найкращі інноваційні практики, показали в шість разів більший приріст прибутку з нових продуктів, ніж інші.
Судячи з даних дослідження, навіть розташування виробництва неподалік від центрального офісу компанії здатне знизити генерування нових проривних ідей. По суті це означає, що краще взагалі не мати спеціальної команди, яка займатиметься інноваціями, ніж мати таку у центральному офісу. Компанії, в яких були створені інноваційні команди і які працювали поза межами центрального офісу, показали прибуток 5,7% від нових продуктів, порівняно з загальним прибутком. Компанії, у яких взагалі не було інноваційних команд, показали 4,8% прибутку від нових продуктів порівняно з загальним прибутком. Тоді як у компаній, інноваційні команди яких працювали у центральному офісі, цей показник склав всього 2,7%.
"Один із ключових аспектів створення інновацій — це відсутність жорсткого управління", — пояснює Том Аган (Tom Agan), керуючий директор The Nielsen Company. — "І хоча ми не ставимо під сумнів сильних сторін топ-менеджерів та їхню орієнтацію на розвиток, все ж зазвичай вони бувають занадто швидкими у своїх висновках, особливо, коли інновації не здатні показати миттєвого позитивного результату для компанії. Як наслідок, вони "душать" будь-які нові починання у зародку".
За інформацією management-issues.