Більшість роботодавців стежать за своїми співробітниками у соціальних мережах
Все більшою популярністю серед роботодавців користується відстеження акаунтів співробітників у соціальних мережах і блогах, пише Кореспондент.net з посиланням на Fast Company.
Роботодавців все більше цікавлять особисті дані претендентів, розміщені у Facebook, Twitter і YouTube. Такі фактори, як відсутність компрометуючих фотографій, нецензурних коментарів і демонстрації прихильності до поганих звичок можуть стати одним із вирішальних факторів при прийнятті на роботу, нарівні з даними резюме та результатами співбесіди.
Згідно результатів минулорічного дослідження, проведеного компанією Proofpoint Inc, в організаціях з чисельністю понад 1000 чоловік 8% звільнень припадає на тих, хто запідозрений у некоректній поведінці у соціальних мережах. Зростання цього показника очевидне — роком раніше він становив лише 4%.
На сьогоднішній день на ринку надання послуг навіть з'явилися організації, що пропонують для роботодавців дані про їх співробітників у соціальних мережах. Однією з таких компаній є Social Intelligence Corp. Компанія пропонує послуги докладної перевірки облікових записів претендентів на посаду та моніторингу активності співробітників корпорації.
"Я думаю, що ми поступово відходимо від формату односторінкового резюме. Тепер резюме співробітника — це історія його активності в Інтернеті", — вважає глава SIC Макс Друкер (Max Drucker). Він говорить, що компанія зазвичай відстежує виявлену користувачами небажану поведінку он-лайн, критерії якої визначаються роботодавцем
За словами Друкера, деякі американські компанії карали своїх співробітників за порушення правил публікації та обміну мультимедіа-файлами, за обговорення внутрішньої інформації компанії в онлайн-месенджерах, а також за порушення правил публікації в блогах.
Також у процесі моніторингу відслідковуються і позитивні характеристики: контакти та рекомендації у професійній мережі LinkedIn, експертні коментарі в блогах, приклади успішної роботи на фотографіях.
Діяльність подібних організацій вже викликала хвилю обурення. Приміром, уряд Німеччини просуває законопроект, який заборонить роботодавцям стежити за інтернет-активністю своїх підлеглих без вагомих на те причин, а також враховувати онлайн-профіль при пошуку нових працівників.
Однак Дракер відзначає, що з чисто юридичної точки зору, діяльність його компанії легальна, оскільки вона збирає тільки відкриту інформацію, розміщену самим користувачем, а висловлені про об'єкт думки третіх сторін або інформація, що порушує закон, ігнорується.