Google очолив список найдорожчих брендів світу 2011
Компанія Brand Finance склала список 500 найдорожчих брендів світу 2011-го року. Першу позицію рейтингу посів Google з показником вартості 44,3 млрд. доларів, а Microsoft (з 42,8 млрд. доларів) піднявся з торішньої п'ятої стрічки на другу.
Вперше з топової десятки вибула Coca-Cola, втративши у вартості 9 млрд. дол. і опустившись із третьої сходинки на шістнадцяту. Як зазначається у звіті Brand Finance, такі зміни відбулися на тлі змін моделі споживчої поведінки у західних країнах, де перевага надається більш здоровим негазованим напоям.
Мережа роздрібної торгівлі Walmart, яка торік очолювала рейтинг, зараз посідає третю сходинку, вартість бренду скоротилася до 36,22 млрд. дол. проти 41,37 млрд. дол. у 2010 році.
У першій десятці представлені переважно американські компанії — оператор AT&T, банки Wells Fargo, Bank of America, компанії Apple, General Electric та IBM. Єдиним винятком є британський оператор стільникового зв'язку Vodafone, який розташувався на п'ятому рядку, його оцінили у $30,67 млрд.
Британська нафтова компанія BP після аварії на платформі в Мексиканській затоці втратила приблизно 3,4 млрд. дол. від вартості бренду і скотилася з 52-го на 104-е місце.
Натомість компанія Apple піднялася з 19-го на 8-ме місце з результатом 29,5 млрд. дол. Успіху виробника планшетів iPad сприяв ефективний дизайн, лояльні клієнти і грамотний маркетинг.
Найбільше зниження за вартістю бренду — мінус 9,9 млрд. дол. — продемонструвала компанія Nokia, один із провідних виробників мобільних телефонів і телекомунікаційного устаткування. Головною причиною падіння Nokia стали труднощі на ринку смартфонів на тлі успіху Apple, проте співпраця з Microsoft може зміцнити її позиції.
За словами виконавчого директора Brand Finance Девіда Хея, 5 із 10-ти лідерів зростання — технологічні компанії, що підтверджує важливість впровадження технологічних інновацій для безперервного розвитку бренду.
Новачком рейтингу 2011-го року стала соціальна мережа Facebook, розмістившись на 285-му рядку з показником вартості бренду у $3,7 млрд.