Рівень мотивації працівників — серйозна проблема
Організація, яка займається публікацією оцінок та консультуванням персоналу, Psychometrics Canada, нещодавно оголосила результати дослідження залученості працівників у робочий процес. Цікаво, що 84% респондентів опитування відзначили, що саме топ-менеджери відповідальні за цей показник.
Дослідження, в якому взяли участь 368 еспертів з питань людських ресурсів, показало, що рівень залученості є дуже проблемною сферою. 69% респондентів відзначили, що подібна проблема притаманна і їхній організації. При цьому 82% погодилися, що для їхніх компаній дуже важливо займатися питаннями залученості. Менше ніж піввідсотка респондентів сказали, що залученість співробітників не актуальна і не важлива для їхньої організації.
Можна спостерігати певну різницю між робочими середовищами. Близько 80% тих, хто працює в уряді та 74,4% тих, хто працює в бізнесі, назвали сферу залученості проблемою, тоді як люди в освітній сфері та в неприбуткових організаціях показали набагато меншу стурбованість цими питаннями (64% та 54,2% відповідно).
Для підвищення рівня залученості HR-спеціалісти пропонують: контроль над тим, як людина виконує свою роботу; додаткові можливості для застосування своїх навичок; та хороші стосунки з управлінням та лідерством — як найбільш ефективні методи.
На запитання, що можуть зробити лідери для покращення рівня мотивації (залученості), респонденти дали наступні відповіді:
- прислухатися до точки зору працівників (71%);
- чітко висловлювати свої очікування (68%);
- винагороджувати та визнавати досягнення працівників (58%);
- надавати можливості для навчання та розвитку (57%);
- допомагати знаходити рішення та долати проблеми (39%);
- захищати безпосередніх підлеглих (15%).
"Самої по собі високої зарплати не достатньо, — пояснює Марк Фітцсаймонс (Mark Fitzsimmons), президент Psychometrics Canada. — Для того, щоб підтримувати належний рівень мотивації персоналу, організаціям потрібно забезпечити їм можливості використовувати свої навички, бути креативними та відчувати, що до їхньої точки зору прислухаються".
Варто звернути увагу також і на те, що в організації, які пропонують навчання та тренинги, відсоток залучених співробітників вищий більш ніж на 10%, а кількість людей, які вважають залученість серйозною проблемою, нижча на 20%.
Про переваги залученого персоналу говорилося дуже багато. 39% HR-спеціалістів визнають, що такі працівники готові робити для своєї компанії більше, ніж від них очікується, а 27% говорять про значно вищу продуктивність, 13% відзначають кращі стосунки на роботі, і 10% згадують про більш задоволених клієнтів.
Зворотній бік "медалі" (тобто наслідки відсутності залученості) — це напружені стосунки на робочому місці, нижча продуктивність та небажання навіть на крок виходити за рамки посадової інструкції. До речі, висока плинність кадрів та часті прогули — це також наслідок низької залученості.
За інформацією Chief Learning Officer.