Наставники та комунікація на робочому місці — два фактори, які найбільше впливають на мотивацію
Відновлюючись після найважчої рецесії за кілька останніх десятиліть, компанії стикаються з феноменом небувалого зниження мотивації та залученості працівників у робочий процес. Дослідження, проведене International Association of Business Communicators (IABC) спільно з Buck Consultants, участь в якому взяло близько 1000 респондентів, виявило, що безпосередні керівники та рівень комунікації між співробітниками — це два основні фактори, які впливають на мотивацію.
Керівник може впливати на залученість свого підлеглого у робочий процес як позитивно, так і негативно. 44% респондентів дослідження стверджують, що їхні керівники сприяють підвищенню мотивації, тоді як 41% опитаних призналися, що їхні "наставники" діють на пониження рівня залученості.
39% респондентів назвали кількість комунікації між співробітниками вагомим фактором, який впливає на мотивацію, а ще 47% визнали його "середній" вплив.
Серед інших факторів, які позитивно впливають на рівень залученості були названі зміни в лідерстві (31%) та програми бонусів/визнання (18%).
До негативних же факторів були віднесені низька мораль (49%), слабкий менеджмент (48%), скорочення (38%) та зміни в лідерстві (26%).
"Ще одна тенденція, яка стала очевидною, — це широке використання соціальних медіа як частини стратегії мотивації персоналу", — розповідає Робін МакКесленд (Robin McCasland), президент IABC. — "Відмінності між внутрішньою та зовнішньою комунікацією розмиваються і працівники ефективно комунікують через соціальні медіа, що сприяє розвитку позитивної організаційної культури та підтримує залученість персоналу на високому рівні".
Серед інших результатів дослідження:
- Минулого року компанії більше переймалися підвищенням продуктивності, тоді як в цьому році на перше місце вийшла проблема створення культури (33%);
- Серед методів комунікації, які застосовуються найширше, як і в минулому році, була згадана електронна пошта (81%) та внутрішня мережа (Інтранет) (72%). Порівняно з 2010-им роком дещо зменшилася кількість особистої комунікації (46%) та дещо зріс рівень використання соціальних медіа (16%);
- Більше половини опитаних компаній використовують блоги (69%), Twitter (58%), Facebook (57%), сервіси миттєвих повідомлень (57%) та YouTube (53%) для комунікації зі своєю внутрішньою та зовнішньою аудиторією;
- Більше половини респондентів сказали, що їхні організації інтегрували інструменти розповсюдження контенту (content-sharing tools) у внутрішню мережу компанії.