Споживачі демонструють змішані настрої
Рівень споживчої впевненості залишається надзвичайно нестабільним у різних частинах світу, роблять висновок спеціалісти Boston Consulting Group, базуючись на дослідженні, участь в якому взяло 24 000 людей з 21-ї країни, включаючи Бразилію, Китай, Німеччину, Індію, Росію, Великобританію та США.
Близько 57% американців переконані, що рецесія здійснила незворотній вплив на їхнє щоденне життя, а 44% не бачать можливостей для покращення ситуації протягом кількох найближчих років.
Близько 40% мешканців США почуваються "фінансово незахищеними", а більшість намагається зменшити кількість продуктів, які їм доводиться купувати. Особливо яскраво ця тенденція проявляється у сферах дорогих товарів та мобільних телефонів.
Що стосується Китаю, то тут лише чверть опитаних погоджується, що на них негативно вплинула глобальна економічна криза і близько 30% відчуває непевність майбутнього. Цей показник вищий, ніж у 2010-му році, але один із найнижчих у світі.
У свою чергу, в Індії 43% опитаних вважають, що фінансова криза негативно вплинула на них.
Що стосується Росії, то тут високим є показник стурбованості через робоче положення. 22% респондентів не відчувають себе захищеними на посадах, де вони працюють в даний момент.
Однією з країн, де настрої населення залишаються достатньо позитивними, і де люди вірять, що найближчим часом ситуація тільки покращуватиметься, є Бразилія. При цьому у Мексиці та Італії рівень непевності щодо майбутнього залишається дуже високим (66% та 70% відповідно).
У Австралії, яку економічна криза майже не зачепила, 40% респондентів висловлюють песимістичні прогнози щодо майбутнього, а 17% турбуються про захищеність на робочому місці. Близько половини намагаються скоротити рівень своїх витрат.
Всього 35% німців планують зменшити кількість покупок у 2011-му році, порівняно з минулорічними 60%.
У Boston Consulting Group стверджують, що люди переходять від "бездумного" до "більш свідомого" рівня споживання.