Креативні люди більш схильні до обману
Аналітики встановили зв'язок між креативністю та нечесністю. Нове дослідження свідчить, що креативні люди більш схильні до обману, ніж їхні менш креативні колеги, оскільки їхній талант допомагає їм раціоналізувати свої дії перед обличчям власної ж совісті.
Франческа Гіно (Franchesca Gino) з Harvard University та Ден Аріелі (Dan Ariely) з Duke University спробували перевірити, наскільки креативні люди будуть схильні до нечесної поведінки, якщо обставини дадуть їм змогу виправдати свою погану поведінку.
Їхні висновки, опубліковані Американською асоціацією психологів (American Psychological Association), доводять, що креативні люди більш схильні до вибору неетичної поведінки при пошуку рішень важливих проблем та завдань.
Гіно та Аріелі провели п'ять експериментів, щоб перевірити своє припущення, і виявили, що креативні учасники набагато більш схильні до обману. Дослідження також вказало на абсолютну відсутність будь-якого зв'язку між інтелектом та чесністю.
"Чесність та інновації — дві улюблені теми сучасної популярної преси", — пишуть автори. — "Але до сьогодні ніхто не намагався встановити зв'язок між креативністю та нечесністю емпірично".
"Результати дослідження вказують на те, що насправді креативні люди (чи ті, яким доводиться багато працювати в креативному оточенні) частіше обирають "поганий" шлях, стикаючись з етичними дилемами".
Втім, автори визнають і деякі обмеження свого дослідження. Наприклад, вони стверджують, що свідомо створювали ситуації, в яких би в учасників виникала грошова мотивація діяти нечесно. В майбутньому вони планують провести дослідження, в якому перевірятиметься, чи змушує креативність задовольняти лише короткострокові та жадібні цілі, чи її можливо спрямувати на більш глибинні та етичні цінності, а також довгострокові цілі.
За інформацією management-issues.