Кожен сьомий лист, який пересилається корпоративною поштою, є чуткою
Дослідження сотень тисяч електронних листів, які пересилалися внутрішньою поштою компанії Enron, яка збанкрутувала, засвідчило, що працівники компанії надсилали в середньому 112 листів щодня. Кожен сьомий з цих листів містив чутки.
Ерік Гілберт (Eric Gilbert), професор Georgia Tech's School of Interactive Computing, прийшов до цього висновку, проаналізувавши 600 000 електронних листів, які стали доступними після колапсу Enron.
Пропорція чуток, тобто повідомлень, які включали інформацію про особу або осіб, які не були учасниками листування, виявилася вражаючою. "Для мене стало справжньою несподіванкою, що кількість таких листів сягнула майже 15%", — признається професор Гілберт.
"Чутки мають погану репутацію, — пояснює Гілберт. — Більшість людей мають негативні асоціації зі словом "чутка". Хоча насправді чутки — це просто форма комунікації. Наприклад, ви можете сказати, що Ерік сьогодні запізнився на конференцію. І якщо подібна інформація повторюватиметься у кількох листах, то у реципієнта складеться враження, що Ерік постійно запізнюється, що на нього не можна покластися."
Аналіз професора Гілберта засвідчив, що кількість негативних чуток майже втричі перевищує кількість позитивних чуток (хоча існує чимала кількість чуток, які можна назвати умовно нейтральними).
Він також виявив, що кількість чуток була достатньо високою практично на всіх рівнях компанії, хоча люди, які знаходилися на нижньому щаблі корпоративної ієрархії, вдавалися до розповсюдження чуток частіше.
На другому місці знаходився потік чуток між віце-президентами компанії Enron та її директорами.
"Чутки притаманні практично всім нам у всіх аспектах нашого життя, — підсумовує Гілберт. — Думаю, більшість працівників просто прочитають цю статтю і далі продовжать розповсюджувати чутки".
За інформацією management-issues.