Найкреативніші CEO 2013 року
Видання Fast Company представило у своєму червневому номері рейтинг «100 найкреативніших людей в бізнесі 2013 року» (The 100 Most Creative People in Business 2013). Хтось з них жадає змінити суспільство, хтось просто — створити неймовірно гарну річ, але всі вони підтвердили значущість творчого начала у бізнесі, давши світові по-справжньому яскраві продукти.
CEO.com пропонуємо вам ознайомитися з двадцяткою керівників-візіонерів із цього списку.
Бетлехем Тілахун Алему (Bethlehem Tilahun Alemu)
Засновниця та генеральний директор soleRebels Бетлехем Тілахун Алему, яка зростала в ефіопському селі, зазначає: «У нас сила-силенна обдарованих ремісників, котрі не мають де задіяти свої таланти. Створивши soleRebels, вона надала багатьом людям можливість використати свої здібності. Ця фірма виробляє взуття із бавовняної тканини, витканої вручну місцевими жителями, з підошвою, виготовленої із відпрацьованих шин. Головна засада soleRebels — справедливо оплачувати працю локальних майстрів. Зараз вироби фірми продаються у таких глобальних мережах, як Urban Outfitters та Whole Foods. «Нам не потрібно, щоб нашу продукцію купували із благодійних міркувань, — говорить Алему. — Ми хочемо, аби люди купували наше взуття, бо воно їм до вподоби». |
Рузвана Башір (Ruzwana Bashir)
Засновниця та генеральний директор Peek Мета сервісу Peek, що створила Рузвана Башір 2012 року, — скоротити час, який люди витрачають на пошук інформації, потрібної для планування подорожі. «Чимало компаній намагалися ствердитися у цій невеликій ніші, — зауважує Башір. — Проте досі ніхто не спромігся створити одну точку, де можна було б отримати повну інформацію щодо ринку туристичних послуг». |
Аях Бдеїр (Ayah Bdeir)
Засновниця та генеральний директор littleBits В дитинстві Аях Бдеїр мріяла стати архітектором; натомість її батько хотів, щоб донька навчалася програмування. Тепер вона з допомогою електронного конструктора littleBits навчає дітей і одному, і другому. Використовуючи уніфіковані модулі з магнітним кріпленням, дітлахи роблять будильники та іграшкові автомобілі з дистанційним керуванням. «Кожний має змогу одночасно бути як митцем, так і "технарем"», — говорить Бдеїр. |
Джілл Беро (Jill Beraud)
Співзасновниця та генеральний директор Living Proof Джілл Беро, відомий маркетолог, автор рекламних кампаній для Victoria’s Secret, PepsiCo, Starbucks та кількох інших відомих брендів, вирішила присвятити себе Living Proof — компанії, що випускає засоби по догляду за волоссям. У процесі розробки своїх продуктів фірма консультується із спеціалістами з антифрізних технологій Массачусетського технологічного інституту. Розповідаючи по свою бізнес-стратегію, Беро говорить: «Все вкрай просто: наші стилісти експериментують з продуктами, а потім зустрічаються із науковцями». |
Аніл Бхусрі (Aneel Bhusri)
Співзасновник та співдиректор Workday Компанія Аніла Бхусрі пропонує доступні «хмарні» рішення enterprise-класу. «Сподіваюся, що через певний час споживачі не потребуватимуть жодних інструкцій, — зауважує Бхусрі. — Вони казатимуть: "Принцип роботи програми Workday для iPad мені повністю зрозумілий. Бо вона працює так само, як і інші додатки, котрими я користуюся». |
Скотт Борчетта (Scott Borchetta)
Генеральний директор Big Machine Records Big Machine Records, яку створив Скотт Борчетта, один із колишніх директорів DreamWorks Records, стала першою незалежною звукозаписуючою компанією, що спеціалізується на музиці у стилі кантрі. «Якщо в нас немає чудової музики, ми "нуль" як компанія», — зауважує Борчетта. Також голова Big Machine Records славиться своєю майстерністю успішно просувати виконавців, найпалкішим прихильником яких він є. Він співпрацює з такими зірками кантрі-музики, як Тім Макгро (Tim McGraw), Тейлор Свіфт (Taylor Swift) та Мартіна Макбрайд (Martina McBride). |
Тоні Фаделл (Tony Fadell)
Засновник та генеральний директор Nest Labs Тоні Фаделл, відомий як «батько» iPod, тепер очолює Nest Labs — стартап, що виготовляє термостати, надзвичайно стильні та «розумні». Так, термостат знатиме, коли ви йдете на роботу, а коли повертаєтесь. Якщо пристроїв у будинку декілька, вони працюватимуть автономно, одночасно взаємодіючи один з одним. За словами Фаделла, «ви можете "підірвати" великі компанії, якщо вашими союзниками стануть — швидкість, досвід та продуманість дій». |
Кароліна Госн (Caroline Ghosn)
Засновниця та генеральний директор Levo League Коли Кароліна Госн, новоспечений менеджмент-консультант, усвідомила, що свого часу всі її найуспішніші колеги мали гарних наставників, вона вирішила заснувати Levo League — стартап, покликаний з допомогою технології дати людям можливість скористатися із переваг спілкування з менторами. Щотижневі відеочати та коннект-функції дають змогу скористатися з ресурсів сайту як амбітним молодим фахівцям, так і «титанам» бізнесу, які найчастіше воліють залишатися невідомими. |
Кателін Глісон (Katelyn Gleason)
Засновниця та генеральний директор Eligible Актриса, яка перетворилася на бізнес-леді, створила Elligble — стартап, якій надає лікарям можливість в одній точці перевіряти страхові поліси пацієнтів. Як підкреслює Глісон: «Як правило, у цьому процесі задіяна армія людей. Я подивилася на такі компанії, як Amazon Web Services, та подумала: "А чому нічого такого немає у сфері охорони здоров’я». |
Джон Херінг (John Hering)
Співзасновник та генеральний директор Lookout Mobile Security Джон Херінг, колишній хакер, зараз використовує свої знання та досвід на благо безпеки мобільної електроніки. Саме з цією метою він створив прикладку програму Lookout, котру зараз використовують 35 млн. користувачів. Якщо людина загубила телефон, то завантаживши Херінгову програму, вона отримає електронне повідомлення із зазначенням місцезнаходження пристрою. «Ця компанія — найкраще з усього, що я будь-коли робив», — говорить Херінг. |
Грем Хілл (Graham Hill)
Засновник та генеральний директор LifeEdited Грем Хілл став мільйонером п’ятнадцять років тому, успішно продавши стартап. Сьогодні він з насолодою показує свою манхеттенську квартиру, площею 37 м2. Розсувні стіни; столи, що розгортаються, — місця достатньо, щоб провести вечірку для 12 осіб. Тепер мінімалізм для Хілла — філософія життя. «Купа речей, нові й нові купівлі не приносили жодного задоволення, — пригадує він часи молодості. — Навпаки, я постійно нервував та страждав від браку часу». Дизайнерська компанія Хілла LifeEdited покликана служити втіленню його візії, яку він формулює так: «Один із найпростіших способів стати "зеленим" — навчитися обходитися мінімумом». |
Стефані Горбачевскі (Stephanie Horbaczewski)
Президент та генеральний директор StyleHaul Стефані Горбачевскі — відеостиліст, яка від імені каналу YouTube StyleHaul опікується спільнотою, що складається із більше ніж 1 800 відеоблогерів з 41 країни. StyleHaul транслює відеоролики про моду, інтерв’ю з відомими людьми, представляє DIY-проекти. Головний секрет успіху каналу — у навчанні користувачів створенню привабливого контенту із допомогою однієї лише веб-камери. |
Лінн Джуріч (Lynn Jurich)
Співзасновниця та співдиректор Sunrun У компанії Sunrun, яка пропонує установку панелей сонячних батарей за помірну місячну орендну плату, — більше ніж 35 тис. клієнтів. Обсяги продажу перевищили $1 млрд. На думку Джуріч, запорука успіху стартапу в тому, щоб керівник особисто займався продажем, а не передавав цю функцію менеджерам. |
Тара Леммей (Tara Lemmey)
Генеральний директор Net Power & Light На думку Тари Леммей, онлайн-лекціям, попри всі їхні переваги, бракує емоційного складника — тієї особливої атмосфери, що єднає людей в аудиторії. Net Power & Light, зокрема, дає змогу сотням студентів за допомогою відеоконференцій слухати лекції так, мовби вони перебували в університетській аудиторії. «Взаємодія — це не ділова гра, — підкреслює Леммей. — Це час емоційного реагування; це те, коли всі сміються одночасно». |
Макс Левчін (Max Levchin)
Генеральний директор Affirm У співзасновника PayPal Макса Левчіна завжди кілька нових ідей наготові. Одна з них втілилася в новому сервісі мобільних платежів Affirm. «В мене є величезний нотатник з назвою "Ідеї"; і ще один — "Божевільні ідеї", — розповів Левчін Fast Company. — Щоразу, коли зустрічаюсь з другом, маю п’ять ідей для мозкового штурму». |
Апурва Мехта (Apoorva Mehta)
Генеральний директор Instacart Апурва Мехта прагне полегшити людям життя у мегаполісі. Його стартап Instacart пропонує мобільний додаток, що дає змогу замовляти продукти та товари із доставкою додому в таких роздрібних мережах, як Safeway, Trader Joe’s, Whole Foods та Costco. |
Мішель Пелузо (Michelle Peluso)
Генеральний директор Gilt Groupe Захоплення Мішель Пелузо цифровою інновацією втілилося у трансформуванні бізнесу таких компаній, як Travelocity і Citibank. Тепер вона займає найвищу посаду у Gilt Groupe (це сайт, що займається реалізацією модного одягу та аксесуарів). «Можливостей — безліч, — зазначає Пелузо. — Від ексклюзивних пропозицій для власників мобільних пристроїв та пропозицій, орієнтованих на певні регіони, — до вдосконалення фільтрування даних та пошукових алгоритмів. Наразі ми використовуємо лише поверхневі шари того, що можна досягти з допомогою персоналізації». |
Хосейн Рахман (Hosain Rahman)
Засновник та генеральний директор Jawbone Хосейн Рахман, засновник Jawbone, вважає, що гарний дизайн — обов’язків елемент будь-якого гаджету. Цю засаду він втілив, зокрема, у безпровідних портативних колонках Jambox. «Насправді, зробити продукти із яскравим дизайном — непросто, — розповідає Рахман. — Це дорого, для цього потрібні певний тип мислення та бажання ризикувати». |
Роберт Ріффкін (Robert Reffkin)
Генеральний директор Urban Compass Колишній інвестиційний банкір заснував Urban Compass для того, щоб полегшити онлайн-пошук нерухомості у великих містах. Його працівники збирають потрібну інформацію та виступають у ролі консультантів для осіб, яких цікавить оренда або придбання будь-якої нерухомості. Крім усього, Реффкін допоміг заснувати школу, а також некомерційну організацію, що знаходить наставників для учнів, які збираються вступати до коледжу. |
Тіна Уеллс (Tina Wells)
Засновниця та генеральний директор Buzz Marketing Group Мета Buzz Marketing Group, що спеціалізується на проведенні маркетингових досліджень серед дітей, підлітків та молоді, — краще зрозуміти покоління Міленіуму. Уеллс використовує тактику залучення молодих людей як впливачів для тестування продуктів та поширення інформації про них. «Вони розміщують пости у Facebook, а їхні друзі також хочуть долучитися до них», — говорить Уеллс. |