Співробітникам потрібно більше соціальності для продуктивної роботи
За даними дослідження, проведеного аналітичною компанією Ipsos на замовлення Microsoft, приблизно половина респондентів стверджують, що доступ до соціальних інструментів на робочому місці покращує їхню ефективність. Проте, як мінімум 30% роботодавців не поділяють цієї точки зору і забороняють їх, навіть якщо вони зазнають грошових втрат.
Опитування показало, що доступ до соціальних інструментів на робочому місці підвищує їхню продуктивність. Близько 39% персоналу відчувають, що їм не вистачає колективної роботи з колегами. Ще 40% упевнені, що соціальні інструменти сприяють кращій командної роботи. А 31% опитаних навіть готові платити власні гроші за подібні засоби.
Співробітники часто використовують соціальні інструменти на робочих комп'ютерах і смартфонах в обхід заборон роботодавця і його ІТ-політики. «Працівники вже приносять власні пристрої на робочі місця, але сьогодні вони також активно користуються своїми сервісами, — говорить засновник аналітичної фірми Altimeter Group Шарлін Лі (Charlene Li). — Співробітники по-різному працюють із сучасними засобами, які дозволяють їм об'єднуватися. Соціальні інструменти в корпоративному секторі відображають новий спосіб роботи, а організації, що підтримують подібні тенденції, підвищують рівень співпраці, покращують відгуки клієнтів і власну конкурентоспроможність ».
Ставлення до використання соціальних інструментів розрізняється залежно від регіону. Працівники по-різному оцінюють вплив цих засобів на власну продуктивність, рівень співпраці та комунікації. Найбільш позитивний вплив соціальних інструментів на ефективність роботи відзначили співробітники в Латинській Америці. Так, 52% опитаних почали працювати продуктивніше завдяки цим засобам, а 62% відзначили покращення співпраці з колегами. Приблизно стільки ж робочих з Азіатсько-Тихоокеанського регіону вважають так само. Європейці дещо менше спираються на можливості соціальних інструментів у вирішенні робочих питань, однак теж відзначають позитивні зміни від їх використання.
Роботодавці ж відносяться до подібних технологій переважно негативно і забороняють їх використання на робочому місці. Дослідження виявило, що подібне у фінансовому секторі (74%) і держуправлінні (72%) пояснюється високим рівнем регулювання в цих галузях і питаннями безпеки. А ось у таких областях, як туризм і роздрібна торгівля, соціальні інструменти заборонені через ймовірне зниження продуктивності роботи. Так вважають 57% і 59% опитаних працівників відповідно.
Дослідження також виявило, що чоловіки і жінки мають різні погляди на вплив соціальних інструментів на робочий процес. Так, чоловіки приписують цим засобам збільшення власної продуктивності частіше за жінок. До речі, останні переважно вважають, що роботодавці перешкоджають соціальним інструментам через зниження ефективності роботи. Тоді як чоловіки впевнені, що заборона викликана питаннями безпеки.
«Точно так само, як електронна пошта прискорила темпи розвитку бізнесу в 1990-ті, корпоративні соціальні інструменти будуть сприяти ще більшій гнучкості і змінам на робочому місці XXI століття, — говорить президент підрозділу Microsoft Office Курт ДелБене (Курт DelBene). — Дивлячись на еволюцію командної роботи та комунікацій, ми вважаємо, що сьогоднішні інструменти — електронна пошта, миттєві повідомлення, голосовий зв'язок, соціальні мережі — об'єднаються і глибоко інтегруються в програми, що прискорить і поліпшить роботу людей».
Всього в дослідженні компанії Ipsos взяли участь 9908 осіб з 32 країн світу. Вони працюють в компаніях, де налічується менше 100 працівників, 75% часу яких становить робота з персональним комп'ютером, ноутбуком, планшетом або смартфоном.
За матеріалами журналу "Компаньон".