Персонал, репутація і соціальні медіа
Ілюстрація: Shutterstock |
«Зараз спостерігається все зростаюча потреба усвідомити посилення ролі, яку працівники відіграють у соціальних медіа, незалежно від того, представлена у них компанія або ні», — зазначає Рокка. За його словами, «активне спілкування працівників компаній з клієнтами, колегами та друзями у соціальних мережах, де, по суті, розмиваються границі між ролями "член організації" / "приватна особа", спричиняє потребу виявити якнайретельнішу увагу до питання балансування відкритості та контролю інформації».
Як стверджують Йоонас Рокка та співавтори дослідження Катарііна Карлссон (Katariina Karlsson) і Жанна Тієнарі (Janne Tienari), фахівці бізнес-школи університету Аальто (Фінляндія), це означає, що компанії, які інвестують у благополуччя свого персоналу, ймовірно, отримають дивіденди у вигляді кращої репутації у соціальних мережах.
«Коли компанії довіряють працівникам та однаково справедливо ставляться до кожного з них, останні відплатять добром за добро, наприклад, поділяться у соціальних ЗМІ позитивним досвідом приналежності до фірми та використання її продуктів», — зауважує Рокка.
Інакше кажучи, вдоволеність роботою і рівнем життя працівників відображається у соцмережах, а це позитивно впливає на репутацію компанії.
Висновки дослідження базуються на опитуванні менеджерів компаній із трьох галузей — роздрібної торгівлі харчовими продуктами, банківського сектору та сфери консалтингових послуг (нові медіа).
Попри різну представленість своїх фірм у соціальних ЗМІ (найнижчий рівень — у компаній з банківського сектору), всі респонденти визнали, що персонал повинен відігравати важливу роль у процесі формування корпоративної репутації.
Також, як показало опитування, у процесі формування репутації важливіше акцентувати увагу не на запобіганні появи негативної інформації, а, в першу чергу, на прозорості спілкування. «Толерантність до критичних відгуків може розглядатися як ознака відкритості фірми, а також того, що вона заслуговує на довіру усіх сторін, котрі знаходяться в радіусі її діяльності», — пишуть дослідники.
Звісно, ніхто не закликає відмовлятися від політик та процедур, метою яких є визначити, що прийнятно, а що ні. Проте, як наголошують автори дослідження, відкритість комунікацій та справедливе ставлення до персоналу стає ще одним механізмом запобігання репутаційних ризиків.
Компанії повинні довіряти працівникам і давати їм змогу індивідуально підходити до виконання завдань. Звісно, при цьому абсолютно необхідною умовою є інкорпорування цінностей організації та бренду у практику повсякденного менеджменту», — підсумовують автори дослідження.
За інформацією management-issues.