2014-ий рік: які у лідерів пріоритети?
Як показали висновки дослідження «CEO Challenge 2014», проведеного організацією The Conference Board1, цього року головним викликом для керівників залишатиметься проблема — як залучати та мотивувати високопрофесійні кадри.
Також, згідно дослідження, серед головних пріоритетів лідерів — питання етичного ставлення до справи. Як зазначила переважна більшість респондентів, особистісна цілісність — найважливіший чинник успішного лідерства. Серед інших п’яти найбільш значущих управлінських характеристик, учасники дослідження назвали: вміння керування змінами і складністю, а також наявність підприємницького способу мислення і здатність утримувати та розвивати талановитих фахівців. При цьому дев’ять із десяти керівників вважають доцільним концентрувати зусилля не на залученні талантів ззовні, а на створенні ефективної системи їхнього розвитку всередині компанії.
Крім того, респонденти наголосили важливість управління ефективністю діяльності кадрів, зокрема, вдосконалення програм розвитку їхнього лідерського потенціалу. Якщо взяти глобальний вимір дослідження, то у контексті HR-стратегії учасники відвели останньому питанню п’яте місце (згідно аналогічного опитування 2013-го, воно було на лише на 10-й позиції). Натомість керівники європейських компаній розглядають розвиток лідерства як пріоритет кадрової політики своїх компаній.
І ще, дослідження показало: керівники наголошують значущість утримування існуючих клієнтів більше, ніж будь-коли раніше. Загалом, питання поглиблення стосунків з клієнтами — на другому місці серед пріоритетів лідерів. Як вважає Барт ван Арк (Bart van Ark), головний економіст The Conference Board, на підставі цього можна зробити висновок, що часи тотального скорочення витрат завершуються, і компанії готуються зайняти стартову позицію на злітній смузі зростання.
Втім, фахівці The Conference Board зауважили, що розвиток та мотивування персоналу і надання гарного досвіду клієнтам — це, за великим рахунком, дії, що нерозривно пов’язані між собою. Компанії ж, які не приділяють потрібної уваги стимулюванню своїх операційних працівників покращувати якість обслуговування споживачів, «не усвідомлюють, що персонал "з передової" — це власне їхній бренд».
Як підкреслює Ребекка Рей (Rebecca Ray), старший віце-президент The Conference Board та співавтор звіту, про результати цього дослідження: «2014-го року здатність сформувати культуру, що сприяє високій залученості людей у роботу, їхньому навчанню та розвитку лідерського потенціалу, розмежовуватиме фірми, які збільшуватимуть свою ринкову частку, від тих, котрі просто боротимуться за виживання». «Більше того, якщо компанії системно фокусуватимуть зусилля на розвитку свого кадрового капіталу, саме він, найімовірніше, стане для них основним важелем зростання», — підсумовує Рей.
-
1 Під час дослідження було опитано 1 тис. генеральних директорів, президентів та голів компаній різних країн світу.