Щонайменше 35% замін співробітників машинами є невдалими
Автоматизація веде до скорочення одних робочих місць та створенню інших. Але кожного третього звільненого співробітника беруть назад, зрозумівши, що робот працює гірше.
Поширення нових технологій веде до помітного перерозподілу попиту на фахівців між галузями. За останні 12 років у США відмічено поступове зниження попиту на фахівців 257 професій. За цей же період виріс попит на фахівців 483 інших професій — більшою мірою пов'язаних з сучасними технологіями і краще оплачуваних — у середньому на $ 385 більше у місяць порівняно з позиціями, що скорочуються.
Представники 35% компаній повідомили, що головною причиною створення нових робочих місць стала саме автоматизація. У 68% компаній скорочення одних співробітників супроводжувалося найманням інших — необхідних для бізнес-процесів, що змінилися в результаті автоматизації.
Наприклад, з 2002-го року на 38 тис. скоротилася кількість робочих місць у сфері туризму: численні автоматизовані інтернет-сервіси витісняють туристичних агентів (середня зарплата $ 3100 на місяць), які особисто обслуговують клієнтів. Зате кількість робочих місць у сфері програмування за цей час збільшилася на 195 тис., при цьому середня зарплата програмістів значно вище — $ 8250. З 2002-го року на 34 тис. скоротилася кількість складачів тексту ($ 2680), зате на 99 тис. збільшилася кількість аналітиків-маркетологів ($ 5600).
Незважаючи на зростання попиту на програмістів, найчастіше співробітників замінюють автоматикою саме в ІТ-компаніях (42%). На другому місці сфера фінансових послуг (27%), на третьому — промислове виробництво (23%).
Представники 35% компаній, які раніше замінили людей машинами, повідомили, що це виявилося неефективним і довелося знову наймати співробітників. У багатьох випадках ілюзія вигоди при відмові від працівника на ділі обертається збитками. Наприклад, магазин, який вирішив замінити товарознавця автоматичною системою замовлень товару, а телефонного консультанта — автовідповідачем, може в підсумку втратити клієнтів.
Високий відсоток невдач навіть у технологічно розвиненій країні показує, що в рішеннях про автоматизацію бізнес-процесів слід дотримуватися крайню обережність, не допускаючи необоротних змін.
За інформацією iBusiness.ru.