Щонайменше 35% замін співробітників машинами є невдалими
Автоматизація веде до скорочення одних робочих місць та створенню інших. Але кожного третього звільненого співробітника беруть назад, зрозумівши, що робот працює гірше.
![]() |
Поширення нових технологій веде до помітного перерозподілу попиту на фахівців між галузями. За останні 12 років у США відмічено поступове зниження попиту на фахівців 257 професій. За цей же період виріс попит на фахівців 483 інших професій — більшою мірою пов'язаних з сучасними технологіями і краще оплачуваних — у середньому на $ 385 більше у місяць порівняно з позиціями, що скорочуються.
Представники 35% компаній повідомили, що головною причиною створення нових робочих місць стала саме автоматизація. У 68% компаній скорочення одних співробітників супроводжувалося найманням інших — необхідних для бізнес-процесів, що змінилися в результаті автоматизації.
Наприклад, з 2002-го року на 38 тис. скоротилася кількість робочих місць у сфері туризму: численні автоматизовані інтернет-сервіси витісняють туристичних агентів (середня зарплата $ 3100 на місяць), які особисто обслуговують клієнтів. Зате кількість робочих місць у сфері програмування за цей час збільшилася на 195 тис., при цьому середня зарплата програмістів значно вище — $ 8250. З 2002-го року на 34 тис. скоротилася кількість складачів тексту ($ 2680), зате на 99 тис. збільшилася кількість аналітиків-маркетологів ($ 5600).
Незважаючи на зростання попиту на програмістів, найчастіше співробітників замінюють автоматикою саме в ІТ-компаніях (42%). На другому місці сфера фінансових послуг (27%), на третьому — промислове виробництво (23%).
Представники 35% компаній, які раніше замінили людей машинами, повідомили, що це виявилося неефективним і довелося знову наймати співробітників. У багатьох випадках ілюзія вигоди при відмові від працівника на ділі обертається збитками. Наприклад, магазин, який вирішив замінити товарознавця автоматичною системою замовлень товару, а телефонного консультанта — автовідповідачем, може в підсумку втратити клієнтів.
Високий відсоток невдач навіть у технологічно розвиненій країні показує, що в рішеннях про автоматизацію бізнес-процесів слід дотримуватися крайню обережність, не допускаючи необоротних змін.
За інформацією iBusiness.ru.