Найдорожчі і найвпливовіші бренди світу
Аналітична компанія Brand Finance опублікувала щорічні списки найдорожчих і найвпливовіших брендів світу. За підсумками 2015-го року найбільш дорогим брендом залишився Apple, а в рейтингу найвпливовіших лідером став Walt Disney, змістивши з першого місця Lego.
У списку найвпливовіших брендів Brand Finance привласнює кожному учаснику так званий «рейтинг сили» (brand strength). Компанія аналізує інвестиції в маркетинг, цінність бренду (виражається в схваленні співробітниками, клієнтами та іншими), а також вплив бренду на успіхи компанії.
В основі успіху Walt Disney — багата історія та оригінальні твори, але її нинішній стан є результатом численних поглинань і придбань сильних брендів. Серед них — ESPN, Pixar, Маппет-шоу, Marvel. Однак найвдалішою покупкою Disney стала кінокомпанія Lucasfilm і, відповідно, права на «Зоряні війни». Саме остання частина космічної саги стала найбільш успішним фільмом Disney, зібравши близько 2 млрд. доларів. Тільки на брендованих іграшках компанія заробила понад 700 млн. доларів. Тепер бренд «Зоряні війни» оцінюється в 10 млрд. доларів, на тлі якої сума угоди з Lucasfilm може здатися незначною. У 2012-му році кіностудія Джорджа Лукаса була куплена за 4,05 млрд. доларів. В результаті Disney став найщасливішим місцем на Землі не тільки для споживачів, але і для інвесторів.
У цілому бренд Walt Disney оцінили в 31,7 млрд. доларів. Поступається йому у впливовості виробник іграшок Lego і косметичний гігант L'Oreal. Крім них до топ-10 увійшли PWC, McKinsey, Nike, Johnson's, Coca-Cola, NBC і Google.
Brand Finance також підрахувала вартість брендів. Рейтинг традиційно очолила Apple, чий бренд оцінюється в 145,9 млрд. доларів. За рік він подорожчав майже на 14% завдяки популярності iPhone 6 і iPhone 6s. Уповільнення продажів не змогло похитнути становище корпорації.
Google знаходиться на другому місці і помітно відстає від лідера. Бренд інтернет-гіганта оцінили в 94,2 млрд. доларів. Samsung з 83,2 млрд. доларів посіла третю сходинку, далі йдуть Amazon (69,6 млрд.), Microsoft (67,3 млрд.), Verizon (63,1 млрд.), AT&T (59,9 млрд.), Walmart (53,7 млрд.), China Mobile (49,8 млрд.), Wells Fargo (44,2 млрд.).