НОВИНИ від 09.06.2017

Етичність управлінської поведінки: бажаний ідеал чи реальна потреба?

Питання етичності управлінської поведінки інколи сприймається скептично, бо вважається, що порушення етичних норм, здебільшого, не несе для керівників якихось реальних наслідків. Проте факти вказують на протилежне: згідно даних дослідження консалтингової групи Strategy& (підрозділу PwC), кількість CEO, звільнених за порушення норм етики, зростає (хоча й виглядає, що це більшою мірою зумовлено жорсткішанням етичних стандартів, ніж збільшенням невідповідних поведінкових проявів).

Етичність управлінської поведінки: бажаний ідеал чи реальна потреба? Відповідно до звіту CEO Success study, з 2012-го по 2016-й рік у 2 500 найбільших компаніях світу частка примусових звільнень гендиректорів, які було зумовлено порушеннями етичних норм, склала 5,3%; а в період з 2007-го по 2011-й рік кількість аналогічних ситуацій становила 3,9%. Отже, кількість таких інцидентів зросла на 36%.

Звісно, не в останню чергу це зумовлено гучними корпоративними скандалами, які не раз вибухали протягом останніх років. Наприклад, це епопея з підробкою клієнтських рахунків у Wells Fargo, за що «полетіла голова» тодішнього CEO Джона Стампфа (John Stumpf) або видворення з посади генерального директора Priceline Даррена Хьюстона (Darren Huston), коли стало відомо про його «роман» зі співробітницею.

Серед інших скандальних історій, що набули широкого розголосу, звільнення екс-генерального директора Yahoo Скотта Томпсона (Scott Thompson) після того, як один допитливий інвестор довів, що той сфальсифікував деякі розділи свого резюме.

«Ані наші дані (ані, напевно жодні інші) не дозволяють зробити висновок — чи у великих корпораціях зараз відбувається більше, ніж у минулому, порушень етичних норм; проте, виходячи з нашого багаторічного досвіду співпраці з сотнями компанії, ми можемо зробити припущення, що це не так», — сказав партнер PwC Пера-Ола Карлссон (Pera-Ola Karlsson).

На думку PwC, «вимоги до стандартів поведінки, яка очікується від найвищих керівників, суттєво зросли, бо після фінансової кризи суспільство стало набагато менш толерантним до поведінкових проявів, що виходять поза межі прийнятних норм, а тому значно прискіпливіше спостерігає за діями топ-менеджерів».

Інакше кажучи, недовіра суспільства до керівництва корпорацій втілилась у жорсткіші етичні норми та стандарти корпоративного управління.

Також, ймовірно, що технологія відіграла певну роль. Сервіси миттєвих повідомлень та соціальні медіа є свого роду «театром», де глядачі можуть практично без будь-яких перешкод спостерігати, як розгортається «драма» корпоративних «гріхопадінь». Зрештою, якщо новини кружляють в ефірі 24 години на добу, стає дуже важко робити щось непомітно.

Крім усього, внутрішні ринки компаній наситились і тепер вони дедалі частіше думають про освоєння регіонів поза межами своїх країн. Відповідно, ланцюги постачань довшають, подеколи охоплюючи території з не надто сприятливим бізнес-кліматом, а це може потягнути ризик причетності до хабарництва.

Як підтвердження своєї гіпотези про підвищення етичних стандартів, PwC наводить факт того, що кількість гендиректорів, звільнених за порушення етичних норм, є набагато більшою у великих компаніях, ніж у середніх та малих, а це говорить про підвищення рівня публічної уваги до поведінки СЕО.

За інформацією Chief Executive.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1582


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua