НОВИНИ від 10.06.2024

1% надзаможних людей, які контролюють 34% світового багатства, переглядають свою інвестиційну стратегію

Згідно з 28-м щорічним звітом Capgemini про світове багатство (World Wealth Report 2024), статки заможних людей у світі зростають до безпрецедентних рівнів, насамперед завдяки збільшенню доходів у Північній Америці.

У звіті підкреслюється зростання на 4,7% статків заможних людей (High-net-worth individual, HNWI) у всьому світі, які у 2023 році складуть $86,8 трлн, а також збільшення на 5,1% їхньої чисельності, яка наразі наближається до 23 мільйонів осіб. До цієї групи входять надзаможний «1%», який контролює 34% світового багатства, мільйонери середнього рівня зі статками від $5 млн до $30 млн, а також «мільйонери по сусідству» зі статками від $1 млн до $5 млн.

1% надзаможних людей, які контролюють 34% світового багатства, переглядають свою інвестиційну стратегію

Найбільший приріст отримали заможні мешканці Північної Америки: їхні статки зросли на 7,2%, а кількість — на 7,1%. Сполучені Штати зробили значний внесок, отримавши вигоду від стабільних показників основних акцій технологічних компаній і відносно сильної економіки. Індекс S&P 500 у 2023 році зріс на вражаючі 24%, причому лише в четвертому кварталі він збільшився на 11%.

Цей тренд зберігається на більшості ринків, як для статків, так і для чисельності заможних людей, але в меншій мірі:

  • В Азійсько-Тихоокеанському регіоні (4,2% і 4,8%) та Європі (3,9% і 4,0%) зростання статків і чисельності було скромнішим.
  • У Латинській Америці та на Близькому Сході зростання HNWI було обмеженим: статки зросли на 2,3% і 2,9%, а чисельність — на 2,7% і 2,1%.
  • На противагу цьому, Африка була єдиним регіоном, де статки (-1,0%) і чисельність (-0,1%) скоротилися через падіння цін на сировинні товари та зменшення іноземних інвестицій.

Дослідження вказує на значні зміни в інвестиційному ставленні заможних верств населення. Якщо у 2022 році спостерігався обережний підхід, то у 2023 році відбулося повернення до орієнтованих на зростання стратегій. Схильність до ризику зменшилася, а частка готівки нормалізувалася до 25%, що нижче від багаторічного максимуму.

Однак, незважаючи на сильний фондовий ринок, HNWI скоротили свої вкладення в акції до 21%, що на 2% менше. Замість цього вони звертаються до високоприбуткових альтернативних інвестицій, таких як сировинні товари, валюта, прямі інвестиції, хедж-фонди та цифрові активи. Зараз ці інвестиції складають 15% їхніх портфелів, порівняно з 13% у 2022 році. Інтерес до криптовалют помітно піднявся: половина опитаних менеджерів з управління активами повідомила про зростання попиту з боку клієнтів.

Нерухомість також стала популярним класом активів: вкладники заможних верств населення збільшили свої інвестиції на 4% — майже до 20%. Незважаючи на підвищення іпотечних ставок, наприкінці 2023 року ринок елітної нерухомості переживав бум. Дубай подвоїв обсяги продажу ультра-розкішного житла, а ринок Лондона зріс на 25%.

Інвестиції з фіксованим доходом стали більш привабливими в міру охолодження інфляції, що призвело до збільшення вкладень на 5%, і зараз вони становлять 20%. Наступним важливим викликом для заможних людей є управління передачею своїх активів, адже очікується, що протягом найближчих двох десятиліть наступному поколінню буде передано понад $80 трлн.

Значний перерозподіл багатства зумовлює нагальну потребу в послугах із доданою вартістю

За оцінками, протягом наступних двох десятиліть старіючі покоління перекажуть понад $80 трлн, що збільшить попит на фінансові (управління інвестиціями та податкове планування) та нефінансові (благодійність, консьєрж-сервіс, інвестиції у пристрасть і можливості для нетворкінгу) послуги з доданою вартістю, представляючи прибуткову можливість для фірм з управління активами. Звіт показує, що 78% HNWI вважають послуги з доданою вартістю важливими, а понад 77% розраховують на підтримку своєї фірми з управління активами у вирішенні питань, пов’язаних із передачею багатства від покоління до покоління. Оскільки HNWI шукають продуманих рекомендацій, 65% із них кажуть, що стурбовані відсутністю персоналізованих порад, пристосованих до їхньої мінливої фінансової ситуації.

«Клієнти вимагають більшого від своїх керуючих капіталом, і ставки ще ніколи не були такими високими. Фірми можуть вжити активних заходів для залучення та утримання клієнтів, щоб забезпечити їм персоналізоване, багатоканальне обслуговування, оскільки розгортається великий перерозподіл багатства та продовжується зростання кількості приватних заможних осіб», — зазначив Нілеш Вайдя (Nilesh Vaidya), керівник відділу роздрібного банкінгу та управління активами у Capgemini. «Хоча традиційний спосіб профілювання клієнтів є повсюдним, слід розглянути можливість застосування інструментів поведінкових фінансів на основі ШІ з використанням психографічних даних. Вони можуть запропонувати конкурентну перевагу завдяки розумінню процесу прийняття рішень, щоб забезпечити більший ступінь близькості з клієнтом. Створення каналів для спілкування в режимі реального часу матиме вирішальне значення для управління упередженнями, які можуть викликати раптові, нестабільні ринкові рухи».

Більшість HNWI потребують рекомендацій для управління своїми упередженнями

Більше 65% HNWI визнають, що упередження впливають на інвестиційні рішення, особливо під час важливих життєвих подій, таких як одруження, розлучення та вихід на пенсію. Як наслідок, 79% HNWI потребують рекомендацій від менеджерів з управління відносинами (relationship manager, RM), які допоможуть їм керувати цими невідомими упередженнями. Інтегруючи поведінкові фінанси зі штучним інтелектом, фірми з управління активами можуть оцінити, як клієнти реагують на ринкові коливання, і приймати рішення на основі даних, які менш схильні до емоційних або когнітивних упереджень. У звіті підкреслюється, що системи на основі ШІ можуть аналізувати дані і виявляти закономірності, які важко розпізнати людині, що дозволяє RM вживати проактивних заходів при консультуванні клієнтів.

Згідно зі звітом, UHNWI збільшили кількість відносин з фірмами з управління активами з трьох у 2020 році до семи у 2023 році. Цей тренд свідчить про те, що індустрія намагається забезпечити очікуваний спектр і якість послуг, яких вимагає цей сегмент. Натомість односімейні офіси, що обслуговують виключно одну сім’ю, за останнє десятиліття зросли на 200%. Щоб і надалі обслуговувати сегмент HNWI та UHNWI, фірми з управління активами повинні знайти баланс між конкуренцією та співпрацею з сімейними офісами. Кожен другий (52%) UHNWI хоче створити сімейний офіс і потребує рекомендацій від своєї основної компанії, щоб зробити це.


    Методологія звіту

    Звіт про світове багатство 2024 охоплює 71 країну, на яку припадає понад 98% світового валового національного доходу та 99% капіталізації світового фондового ринку. У глобальному дослідженні Capgemini 2024 було опитано 3119 осіб з високим рівнем доходу, у тому числі понад 1300 осіб з ультрависоким рівнем доходу, на 26 найбільших ринках капіталу в Північній Америці, Латинській Америці, Європі, на Близькому Сході та в Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Опитування керівників з управління активами 2024 року включає 75 респондентів з 12 ринків, які представляють фірми з управління активами, універсальні банки, незалежні брокерські/дилерські компанії та сімейні офіси в Північній Америці, Європі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Опитування менеджерів з управління відносинами 2024 року містить понад 750 відповідей із десяти ринків.



Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1625


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua