Парадокс штучного інтелекту: застарілі моделі роботи перешкоджають ефективності
Майже половина працівників, які використовують штучний інтелект, кажуть, що не уявляють, як досягти очікуваного роботодавцями підвищення продуктивності, що може призвести до вигорання, — йдеться у новому звіті.
Керівники очікують, що штучний інтелект підвищить продуктивність праці та дозволить співробітникам вільно планувати свій графік, щоб охопити більше високоцінної роботи. Але працівники відчувають, що впровадження ШІ-інструментів робить їхню повсякденну роботу складнішою, ніж раніше, свідчать результати нового опитування.
Звіт «Від вигорання до балансу: моделі роботи з використанням ШІ» (From Burnout to Balance: AI-Enhanced Work Models) від фріланс-платформи Upwork виявив: 77% працівників стверджують, що ШІ-інструменти фактично знизили їхню продуктивність і збільшили робоче навантаження принаймні в одній сфері.
Нездатність скористатися підвищенням продуктивності посилюється прогалинами в навчанні. Майже половина (47%) працівників, які використовують ШІ, кажуть, що не мають уявлення про те, як досягти підвищення продуктивності, якого очікують їхні роботодавці.
Опитування охопило 2 500 керівників вищої ланки, штатних працівників і фрілансерів у США, Великобританії, Австралії та Канаді.
Згідно зі звітом, подальше збільшення робочих навантажень ставить все більше співробітників під загрозу вигорання. Масла у вогонь підливають і неадекватні бізнес-практики: роботодавці вважають, що вони забезпечують достатній рівень добробуту, але працівники вважають інакше.
84% топ-менеджерів стверджують, що продуктивність не може бути досягнута за рахунок добробуту. Однак 81% керівників повідомляють, що протягом останнього року вони очікували від працівників збільшення продуктивності та відповідальності.
Незважаючи на твердження співробітників, що вони можуть працювати гнучко (73%) і з більшою чіткістю щодо стратегічних цілей (80%), вони не згодні з думкою керівників. Хоча 69% керівників вищої ланки усвідомлюють, що багато співробітників борються з поточними вимогами їхніх посад, лише 60% штатних працівників вважають, що їхні роботодавці цінують їхній добробут, йдеться у звіті.
Ці очікування можуть мати згубний вплив на утримання персоналу. 40% співробітників вважають, що їхні компанії вимагають від них занадто багато, коли мова йде про штучний інтелект. Через це кожен третій опитаний працівник каже, що, швидше за все, звільниться в найближчі шість місяців, тому що «вигорить або перевтомиться», — йдеться у звіті.
Суть проблеми
Якщо очікується, що штучний інтелект має полегшити роботу, чому це не завжди так?
Згідно з дослідженням Upwork, організаціям не вдається розкрити весь потенціал генеративного ШІ для підвищення продуктивності, оскільки вони впроваджують нові технології в застарілі моделі та системи.
Працівників, які стверджують, що вони намагаються відповідати вимогам організації щодо продуктивності, найчастіше оцінюють за швидкістю та ефективністю (39%), а не за їхнім внеском у стратегію (29%) чи креативністю та інноваціями (24%).
Досягнення більшого балансу між продуктивністю та добробутом вимагає нових способів роботи, йдеться у звіті. Впровадження ШІ-інструментів у ті ж самі робочі місця та робочі процеси і вимагання від співробітників підвищувати продуктивність ризикує посилити відчуття вигорання, яке люди вже відчувають.
За матеріалами FM