Дослідження факторів мотивації виконано журналом "Управление компанией" спільно з дослідницьким підрозділом Marketing Lab компанії "Компьютерные системы". Для складання анкети дослідження на першому етапі були проведенні глибинні інтерв’ю, які дозволили виявити всі можливі мотиваційні фактори. На другому етапі дослідження було проведено опитування менеджерів середньої та вищої ланки у Києві та регіонах України.
В результаті опитування було зібрано та опрацьовано 227 анкет; вибірка відповідає кращій міжнародній практиці подібних досліджень. В основу вибірки були покладені наступні параметри: респонденти повинні відноситись до середньої або вищої ланки менеджменту, що визначає самостійність у прийнятті рішень та відповідальність за визначену ділянку роботи, а також наявність підлеглих. Вибірка репрезентативна за віком та статтю респондентів, регіоном, належністю до компанії (західна/українська) та сферою діяльності.
Далі методами факторного та регресійного аналізу були виявлені фактори, що в найбільшій мірі впливають на задоволеність роботою; мотиватори, які заявлені респондентами як найважливіші; а також важливі, але недостатньо забезпечені на підприємствах складові задоволеності роботою.
Чи не найважливішим результатом дослідження стало визначення фактичного впливу різних мотиваторів на загальну задоволеність роботою. Регресійний аналіз дозволяє стверджувати, що є декілька факторів, які без сумніву є найважливішими для більшості співпрацівників українських компаній:
- визнання керівництвом та колегами успіхів і досягнень в роботі;
- адміністративна політика в компанії;
- рівень фінансової винагороди;
- можливості для особистого розвитку та професійного росту.
В сумі вони відповідають за 77,5% задоволеності персоналу роботою, причому вклад першого з них складає 24%. Всі інші фактори відстають від першої четвірки з великим відривом та окремо мають набагато менш відчутний вплив на позитивну оцінку роботи персоналу.