Які управлінські інструменти використовуються у Вашій організації
За результатами опитування про найбільш використовувані управлінські інструменти в організаціях, проведеного Management.com.ua (MCUa), перше місце посіло бюджетування (12,73% отриманих голосів). До 10-ки "переможців" потрапили:
- Бюджетування*
- Стратегічне планування (Strategic Planning)
- Управління взаєминами з клієнтами (Customer Relationship Management, CRM)
- Місія і Візія (Mission and Vision Statements)
- Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)
- Аутсорсінг (Outsourcing)
- Бенчмаркінг (Benchmarking)
- Управління знаннями (Knowledge Management, KM)
- Управління лояльністю (Loyalty Management)
- Процесно-орієнтоване управління (Activity-Based Management, ABM)
(* Bain & Company не опитували респондентів по даному управлінському інструменту).
Дослідження проводилося по аналогії з глобальним дослідженням Bain & Company про використання та успішність використання управлінських інструментів. За результатами даного опитування, перше місце посіло стратегічне планування. Серед 10-ти найкращих:
- Стратегічне планування (Strategic Planning)
- Управління взаєминами з клієнтами (Customer Relationship Management, CRM)
- Бенчмаркінг (Benchmarking)
- Аутсорсінг (Outsourcing)
- Сегментація споживачів (Customer Segmentation)*
- Місія і Візія (Mission and Vision Statements)
- Управління ключовими бізнес-компетенціями (Core Competencies)
- Стратегічні альянси (Strategic Alliances)
- Стратегії зростання (Growth Strategies)*
- Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)
(* MCUa не опитували респондентів по даному управлінському інструменту).
Цікаво відмітити деякі спільні та відмінні риси у результатах обох (локального та інтернаціонального) досліджень. У цілому, тенденції досить подібні. Однаково великою популярністю у світі користуються стратегічне планування (2-а сходинка — опитування MCUa; 1-а сходинка — опитування Bain & Company) та управління взаєминами з клієнтами (3-я та 2-а сходинки, відповідно). Сім з десяти кращих позицій обох досліджень є однаковими, хоча й не завжди зберігають послідовність. Щодо решти трьох, то це переважно позиції, що властиві лише одному з досліджень.
Також є деякі географічні особливості застосування управлінських інструментів, помічені під час проведення дослідження Bain & Company:
- Виявилося, що стратегічне планування є широко використовуваним засобом у всіх регіонах, крім Азії.
- CRM найменш застосовується у Північній Америці.
- Бенчмаркінг, як і стратегічне планування, широко використовується скрізь, крім Азії.
- Тотальне управління якістю (TQM) є дуже поширеним в Азії, але не потрапило до десятки у жодному з решти регіонів.
Порівнюючи провідні управлінські показники протягом певного періоду часу можна зробити наступні висновки:
- одні інструменти (стратегічне планування, бенчмаркінг тощо) широко використовуються великою кількістю компаній;
- інструменти, які одного разу втратили довіру, можуть знову стати популярними (наприклад, реінжиніринг бізнес-процесів, який активно застосовували ще у ранніх 90-х, потім на кілька років взагалі випав з десятки, зараз же знову інструмент набув популярності).
Ще однією вартою уваги читачів характеристикою, виявленої під час другого дослідження є те, що топ-менеджери з усього світу виказують особливу прихильність до наступних п'яти управлінських інструментів:
- Управління ланцюжками поставок (Supply Chain Management)
- Стратегічні альянси (Strategic Alliances)
- Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)
- TQM
- CRM
Щодо методології дослідження, то слід відмітити 3 ключові характеристики, які мали бути обов'язково властивими переліченим в опитуванні управлінським інструментам:
- важливість для топ-менеджменту
- актуальність (виражена, у першу чергу, через згадування у бізнес-пресі)
- можливість бути оціненим.
За матеріалами MCUa та Bain & Company.