Не варто нарікати на культуру
Настав час припинити нарікати на "проблеми культури", коли відбувається провал поглинання чи злиття. Дослідження, проведене компанією KPMG, виявило, що більшість компаній, яким не вдалося отримати очікуваних результатів від злиття чи поглинання, вважають "питання культури" хорошим виправданням свого провалу. Саме таким чином менеджери намагаються зняти із себе провину невдалого злиття.
Слово "культура" має настільки багато трактувань, що його значення розмивається. "Тому нарікати на культуру — все рівно, що нарікати на погоду, — стверджує Джон Келлі (John Kelly), голова відділу інтеграційної практики KPMG. — Поганої погоди не існує — буває тільки неправильний одяг", — пояснює він.
Перш ніж зважитися на злиття чи поглинання, слід приготуватися до перешкод, які можуть виникнути на шляху, а не просто знімати із себе відповідальність, прикриваючись проблемою культури.
Більшість респондентів (8 із 10-ти) відчувають себе непідготовленими до "боротьби" з перешкодами. У той же час компанії, менеджери яких дослідили питання культури завчасно, більш успішно проходять через процес злиття чи поглинання.
Якщо спробувати придивитися детальніше, тоді найбільш значними проблемами стануть: потреба правильного структурування верхівки компанії та потреба "вирівняти" різноманітні стилі праці. А отже ідея, що саме культура є найскладнішою перешкодою на шляху до успіху, не витримує критики.
Келлі доводить, що учасникам злиття варто використовувати різницю своїх культур на свою ж користь, а не робити її винуватицею всіх бід. Але для того, щоб отримати зиск, компаніям насамперед слід чітко визначити цю різницю, а вже тоді — визначити прагматичні способи роботи з нею. Учасникам злиття слід раз і назавжди запам'ятати, що повна асиміляція та зміна культури неможлива.
"Ви можете визначити певні пріоритети поведінки і нагороджувати людей, які дотримуються їх. Адже успішна інтеграція передбачає відмову від нарікань на культуру і складну роботу на користь створення нових цінностей".
За інформацією management-issues.