Європейські компанії потрапляють під ризик ненормативності
Попри підвищену напруженість у сфері корпоративного управління та законодавчої бази, а також зростання тиску з боку регуляторів, більшість європейських компаній до сих пір не можуть впровадити дієві методи захисту від етичних та нормативних проблем, які призводять до корпоративних скандалів, як у випадку із Enron та Parmalat.
Опитування The 2007 European Corporate Integrity Survey, яке базувалося на дослідженні, проведеному серед 500 найбільших компаній, виявило, що останні очікують зростання вимог від регуляторів, споживачів та інвесторів щодо покращення етичних та нормативних програм.
Проте, менше, ніж шість із 10-ти (56%) компаній переконані, що вони надійно захищені від етичних та нормативних проблем. І тільки 9% з них очікують зростання бюджету, який буде виділений компанією на вирішення цих проблем.
Результати опитування, опубліковані Association of Corporate Counsel та Integrity Interactive, також вказують на те, що хоча більшість опитаних компаній мають спеціальний кодекс правил або ж список цінностей та принципів компанії, тільки половина з них переконана, що всі працівники зобов'язані читати ці документи, а 22% компаній розсилають такі документи лише вибраним співробітникам.
Основні перешкоди на шляху впровадження ефективних етичних та нормативних програм виникають тоді, коли ці програми вступають у конфлікт з іншими пріоритетами бізнесу. Проблеми виникають і тоді, коли для встановлення ефективних програм не вистачає навичок та ресурсів, або ж бюджет компанії обмежений.
Більше того, приблизно половина компаній змушена розділяти бюджет, виділений на етичні та нормативні програми з іншими пріоритетними сферами діяльності, а у кожної п'ятої компанії взагалі немає коштів, спеціально виділених для нормативних програм.
"Попри те, що переважна більшість компаній дійсно створює формалізований набір цінностей та принципів, яких слід дотримуватися в компанії, далеко не кожна з них контролює ефективність цих правил та вплив їх на співробітників", — переконаний Фредерік Кребс (Frederick Krebs) президент Association of Corporate Counsel.
За інформацією management-issues.