Працівники стають сміливішими
Часи, коли працівники буквально хапалися за кожну пропозицію, зроблену їм роботодавцем, давно минули. Сьогодні талановиті співробітники чудово розуміють свою цінність для роботодавця, а тому без зайвої скромності вимагають (і отримують) більш високі компенсації від самого початку своєї праці.
Щорічне зарплатне опитування рекрутингової компанії Robert Half International та CareerBuilder.com не виявило жодних причин, через які війна за таланти повинна була б ущухнути найближчим часом. Навіть навпаки, вже сьогодні шість із десяти рекрутерів скаржаться на труднощі, які виникають у них при пошуку кваліфікованого персоналу. А дев'ять із десяти визнають, що середовище робочої сили сьогодні ставить перед роботодавцями більші виклики, ніж рік тому. Половина із рекрутерів, які відчувають труднощі при заповненні вакансій, вважають основною проблемою суттєву нестачу кваліфікованих професіоналів.
Самі ж таланти чудово розуміють, що їхня цінність для роботодавців продовжує зростати. Близько шести із 10-ти кандидатів сьогодні готові під час співбесіди вимагати кращих компенсаційних умов. У минулому році таких "сміливців" було вдвічі менше.
Дослідження робить очевидним посилення боротьби за таланти протягом останніх двох років. Ще в 2005-му році лише чотири із 10-ти рекрутерів стикалися із труднощами при підборі кваліфікованого персоналу. Проте, вже у 2006-му році цей показник зріс до 55%, а у 2007-му — до 57%. Дві третини респондентів виказують песимізм щодо майбутнього, перебуваючи у впевненості, що найближчим часом напруга у сфері рекрутингу залишатиметься на теперішньому рівні або зростатиме.
Найскладнішим для найму залишається професійний та технічний персонал. У цьому році труднощі з ним відчували чотири з десяти рекрутерів. П'ята ж частина респондентів (17%) наголосила на проблемах при заповненні директорських, менеджерських, керівницьких та лідерських посад (у минулому році цей показник складав 15%).
"Результати досліджень починаючи з 2005-го року вказують на зростання конкуренції на ринку висококваліфікованих професіоналів, — розповідає Макс Мессмер (Max Messmer), голова та генеральний директор Robert Half International. — Для забезпечення успішності рекрутингового процесу, компаніям слід навчитися "продавати" потенційним співробітникам свої переваги. Але перш ніж це стане можливим, організаціям потрібно адаптувати свою корпоративну культуру, наповнити її позитивним змістом, привнести унікальні аспекти, які вигідно виділятимуть компанію на фоні конкурентів".
У 2005-му році трохи більше, ніж половина працівників вбачала труднощі в процесі пошуку роботи. Вже у 2006-му році кількість таких працівників скоротилася до 42%, залишившись на майже незмінному рівні — 43% у 2007-му.
Що ж стосується компенсації, лише один із п'яти роботодавців пов'язує труднощі при наймі кваліфікованого персоналу із неможливістю запропонувати йому конкурентоспроможну зарплатню. Та попри це, майже 40% компаній планують підвищити компенсацію для нових працівників.
Не можна оминути увагою і зростання впевненості кандидатів на посади під час переговорів щодо умов праці. Більше, ніж половина працівників відзначили зростання своє компенсації протягом останніх 12-ти місяців (у минулому році таких було 45%).
"Разом із переключенням фокусу на працівників, зростає і впевненість останніх під час переговорів із роботодавцем, — стверджує Мет Фергюсон (Matt Ferguson), генеральний директор CareerBuilder.com. — Працівники поводяться більш сміливо, не соромляться вимагати вищої компенсації та додаткових бонусів як під час інтерв'ю на нову посаду, так і при переговорах із теперішніми роботодавцями. Проте не слід забувати, що хоча висока зарплатня може втихомирити незадоволеного працівника, але утримати його на робочому місці здатен тільки повний набір таких аспектів як корпоративна культура, відчуття особистого внеску, можливості для розвитку і т. п."
За інформацією management-issues.