НОВИНИ від 07.12.2007

Чи справді офіси стають недоречними?

Все більша та більша кількість співробітників сприймає робочий офіс лише як місце для офіційних зустрічей та можливість зустрітися із колегами. Найбільша ж і найскладніша частина роботи виконується ними віддалено, з дому чи звідки завгодно, де можна знайти доступ до Інтернету або мобільної мережі.

Дослідження, проведене компанією Citrix Online, виявило, що завдяки мобільним та бездротовим технологіям все більша кількість американців хоча б частково виконує свої робочі обов'язки поза межами офісу.

Інше дослідження, в якому взяли участь понад 1000 британських працівників, проведене компаніями The Work Foundation та Microsoft, показало, що лише десять відсотків респондентів вважають офіс зручним чи креативним місцем для роботи. А третина з них переконана, що офіційний офіс виконує абсолютно протилежну функцію — демотивує співробітників.

Із дослідження Citrix випливає, що близько чверті американців та майже половина власників малого бізнесу регулярно виконує свої робочі обов'язки з дому чи з будь-якого іншого місця поза офісом. Такі працівники зазвичай користуються можливостями веб-технологій, таких як: Інтернет, електронна пошта, сервіси миттєвих повідомлень, тощо.

Серед тих же працівників, які з певних причин не мають можливості виконувати свої обов'язки з дому, близько двох третин стверджують, що з радістю сприйняли таку можливість.

Можливість хоча б частину робочого часу працювати віддалено для більшості працівників сьогодні є чи не основним пріоритетом при виборі нового місця роботи. За рівнем важливості він перевершує навіть наявність у компанії фондових опціонів.

Не дивно, що найбільш захоплені перспективою віддаленої роботи молоді співробітники компаній (віком 18-34 роки). Сім із 10-ти таких працівників стверджують, що із радістю сприйняли б таку можливість.

Висновки дослідження компаній The Work Foundation та Microsoft майже цілковито підтверджують вищенаведені факти. За їхніми даними більше, ніж половина співробітників компаній почуватимуться більш щасливими, якщо отримають можливість працювати поза офісом. А 16% працівників ставлять питання ребром — якщо керівництво не надасть їм можливості працювати віддалено протягом найближчих шести місяців — вони покинуть компанію.

Компанія Microsoft навіть вигадала спеціальний акронім "Moofer" (Mobile Out of Office), який характеризує нове покоління мобільних працівників. Представники цього покоління вважають роботу тим, що потрібно робити, а не тим, куди потрібно ходити. Зазвичай такі працівники виконують робочі обов'язки більш ефективно, поводяться мудріше та завжди цінують свій час. Офіс для них — це лише інструмент для створення та підтримки стосунків із колегами та клієнтами.

"Нам слід переосмислити значення "офісної роботи", — переконаний Джеймс Маккарті (James McCarthy), експерт з питань мобільного співробітництва у Microsoft. — Багато з нас лише витрачають час на поїздки до офісу, а потім годинами створюють видимість бурхливої діяльності, тоді як всю необхідну роботу вони могли б виконати за кілька годин із домашнього комп'ютера".

Із Джеймсом погоджується Нік Айслс (Nick Isles) із The Work Foundation. "Робота — це якість і ефективність ваших дій, а не лише кількість часу, потрачена на них. Це не означає, що від офісних працівників взагалі слід відмовитися — вони потрібні! Але офісна праця повинна займати лише частину, а не весь ваш робочий час", — стверджує він.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=987


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua