ІНСАЙТИ | Сила помилки 7 травня 2015 р.

Інвестиція в помилки

Джерело: innovations

Існує думка: зробити щось неправильно — це частина шляху до того, що виявиться правильним. Тому останнім часом корпоративний світ вчиться сприймати помилки позитивно і виховувати в людях навичку ризикувати. Проте «помилятись швидко і часто» — це не найкращий спосіб досягти мети, — вважає Воллі Бок (Wally Bock), дослідник лідерства, тренер, письменник, автор блогу Three Star Leadership.

Воллі Бок (Wally Bock)
Воллі Бок
(Wally Bock)
Тут хибним є сам підхід: адже у даному випадку метою стають помилки. Ціллю ж має бути рух уперед — так чи інакше. Звісно, коли ви рухаєтесь, ви мусите робити речі по-новому. А отже, щось спрацює не так, як ви очікували. Дехто може назвати це помилкою, невдачею, однак чи це так насправді, ви зможете оцінити тільки згодом.

Втім, ви можете впливати на те, стане певний крок помилкою чи прогресом. По-перше, потрібно аналізувати те, що сталося в результаті ваших дій. Якби був такий термін, як «повернення на помилку» (по аналогії з поверненням на інвестиції), то він вимірювався би тими знаннями, які ви отримали в результаті помилки.

Скажімо, в корпорації Nucor (американський виробник сталі) вважають, що половина усіх інвестицій у нові ідеї та технології не приносить корисних результатів. Однак це не означає, що ці гроші витрачаються даремно. Кожен завод зберігає усе обладнання, яке вони колись намагались застосовувати, а потім списали. Таким чином співробітники можуть наочно вивчати — що саме не спрацювало, аналізувати, чому це сталося, і враховувати ці знання в майбутньому.

Намагатись отримати якнайбільше знань зі своєї невдачі — це лише перший крок. Для максимізації «повернення на помилку» потрібно перетворити цю інформацію на реальні зміни у поведінці компанії.

Наприклад, Джек Уелч (Jack Welch) вважає однією з найбільших своїх помилок у ролі керівника General Electric — придбання фірми Kidder Peabody. У 1986-му році GE витратила $600 млн. на купівлю 80% акцій цієї компанії. У 1990-му, вклавши ще грошей, GE повністю придбала Kidder Peabody. Однак корпоративна культура та цінності в них дуже відрізнялись, і після чотирьох років невдалих спроб Уелч продав Kidder Peabody, при цьому зазнавши чималих збитків.

Згодом сам Уелч казав, що ця величезна помилка допомогла йому уникати інших придбань, які також могли виявитись небезпечними. У тому числі — «модних» високотехнологічних стартапів, культура яких значно відрізнялась від культури GE.

Отже, другий крок для керівника — це зробити так, щоб отримані знання справді вплинули на поведінку його самого чи бізнесу. Якщо цього не станеться, то помилка стане лише «інтелектуальною вправою».

Життя в цілому та бізнес можна розглядати як серію прототипів та експериментів. Оцінювати свій успіх варто не за кількістю невдалих спроб, а за тим, чому ви навчились завдяки ним, наскільки змінили себе чи організацію.

За матеріалами "“Fail fast and often” is really dumb advice", Three Star Leadership.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
Змінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у життіЗмінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у житті
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)