Ключові елементи для успішної зміни бізнес-моделі
Джерело: Rusbase
Світова економіка переживає наймасштабніший спад, і бізнес змушений адаптуватися. Аби описати зміну бізнес-моделі, часто використовується термін «півот» (pivot). Кілька відомих компаній вже змінили свою бізнес-стратегію під час пандемії. Що ж потрібно врахувати, аби півот успішно відбувся?
Успіх залежить від можливості побачити проблему і вирішити її.
Наприклад, Spotify змінила бізнес-модель із музичного провайдера на дистриб’ютора подкастів. Спочатку платформа залежала від безкоштовних користувачів, які слухали рекламу. Під час пандемії у компаній залишалося все менше доходів, щоб витрачати їх на рекламний бюджет, і компанії на кшталт Spotify зазнавали збитків.
Замість того, щоб боротися за постійно падаючі доходи від реклами, Spotify змінила бізнес-стратегію. У компанії вже була платформа поширення аудіо, і вона стала монетизувати безкоштовних користувачів. Так само, як кілька років тому вчинила Netflix, Spotify почала скуповувати виняткові права на популярні подкасти і залучати користувачів ексклюзивним контентом.
Як малий бізнес змінюється під час пандемії
Невеликі компанії, що постраждали від пандемії, переходять в інтернет. Онлайн-платформи дають їм можливість поділитися зв’язками, встановленими до пандемії, і допомогти іншим малим підприємствам. Наприклад, Moxe вже була присутня в інтернеті до пандемії і більше інвестувала в просування своєї вітрини, ніж у дистрибуцію у фізичних точках продажів.
Фермери, які втратили доступ до первинного ринку ресторанів, можуть переключитися на прямі поставки клієнтам. Ресторани, у яких більше немає клієнтів, можуть інвестувати в мобільний додаток для доставки або пропонувати свої послуги в якості «хмарної кухні».
Така довгострокова адаптація гарантує, що бізнес продовжить отримувати дохід, поки триває пандемія і економічний спад.
Що потрібно для зміни бізнес-моделі
Для півоту потрібно врахувати три ключові чинники.
1. Розуміти тренди, викликані пандемією
Споживачі почали по-новому працювати, грати і робити покупки. Вони більше працюють віддалено, і їх залежність від технологій зростає.
Для взаємодії з клієнтами компанії інвестують в онлайн-вітрини і мобільні додатки. Ті, хто встиг переключитися на цифровий спосіб життя, випереджають конкурентів, котрі чекають відновлення роботи офлайн-магазинів.
2. Розширити існуючу бізнес-модель компанії
Успішний півот не означає вихід на абсолютно новий ринок. Деякі бренди асоціюються з певними речами, наприклад, Prada виробляє модні аксесуари. Якщо компанії необхідно досягти успіху в своїй основній діяльності, їй варто звернути увагу на суміжні ринки, пов’язані з їх основним продуктом. Нова лінія дизайнерських масок Prada показує, що вона використовувала впізнаваність бренду для виробництва важливого продукту, який потрібен у світі після пандемії.
3. Вносити прибуткові і довготривалі зміни
Якщо бізнес готовий вносити зміни, він повинен бути одночасно прибутковим і стійким. Продукт або послуга, які пропонує компанія, повинні зберігати і підвищувати цінність бренду, а також спонукати клієнтів до покупок. Згодом бізнес зможе перейти від своєї початкової бізнес-моделі до нової, стійкої в довгостроковій перспективі.
За матеріалами "These Are the Core Elements Needed to Successfully Pivot Your Business", Entrepreneur.
Ілюстрація: Inc.
|