При здійсненні будь-якого наміру в життя найважливіше — це мати мету. А ще краще мати систему цілей, щоб було зрозуміло, куди йти, якщо проміжна мета досягнута. Навіщо вся ця філософія? Мета допомагає розуміти, до чого треба прагнути. Рух без мети часто призводить в глухий кут або в нікуди. Рухатися без мети — це все одно, що плисти на кораблі, не маючи кінцевої точки маршруту.
Якщо ви тільки збираєтеся проектувати сайт, то, перш ніж розробляти його, необхідно зрозуміти, для чого ви займаєтеся цим? Те ж саме стосується просування сайту. Перш за все, необхідно поставити перед собою і сформулювати мету, заради якої створюється і просувається сайт. Для комерційних сайтів такими цілями можуть бути:
- Отримання прибутку від продажів товарів (послуг) через сайт.
- Залучення партнерів за допомогою сайту
- Інформування та підтримка поточних клієнтів
- Отримання прибутку від розміщення реклами на сайті
- Чи не відстати від конкурентів, які вже мають свої сайти в мережі
- Створити сайт, який стане номер один у своїй тематичній ніші по відвідуваності, якості контенту, продажу
- Створити сайт, який буде продавати 1000 товарів в місяць і приносити прибуток в 100000 доларів на місяць.
Створити сайт, який відповідав би на всі питання клієнтів, тим самим розвантажити наш відділ по роботі з клієнтами від однотипних питань. Це нормально, якщо розробка сайтів івано-франківськ має на меті скоротити свій відділ по роботі з клієнтами шляхом створення сайту, зайшовши на який мій покупець відразу отримає відповідь на своє питання.
Іноді зустрічаються і більш «витончені» цілі:
- Зробити сайт, щоб розмістити на ньому фото директора
- Зробити 1 сторінку, що розповідає про успіхи нашої фірми
- Створити сайт, такий же, як president.gov.ua
- Зробити сайт, «щоб був»
Спробуйте відкласти на час читання. Візьміть аркуш паперу і сформулюйте перед собою мету. Бажано зробити це ще до створення сайту. Як тільки буде зрозуміла мета — стане простіше і зрозуміліше її реалізовувати.
Тепер від теорії перейду до практики. Спробую проілюструвати, як кінцева мета може допомогти при проектуванні і наступному просуванні сайту. Припустимо, у нас туристична компанія, яка продає 5 напрямків: Туреччину, Єгипет, ОАЕ, Чехію та Іспанію. І до сих пір немає сайту. І ми хочемо продавати 100 турів в місяць через сайт. І досягти таких показників ми хочемо через півроку після відкриття сайту. Коли ми розуміємо, чого ми хочемо, то можна скласти приблизний план дій. Отже:
- Мета — зробити сайт, який буде продавати 100 турів в місяць
- Етапи реалізації мети (завдання, які треба вирішити для досягнення мети):
- Вивчити портрет нашого клієнта (вік, освіта, захоплення ітп)
- Сформулювати ті питання, які зазвичай задають наші клієнти, купуючи тур, а також в процесі прийняття рішення про придбання туру.
- Провести «мозковий штурм», написати всі питання на папері.
- Спробувати скласти приблизну структуру сайту.
- Подумати, які тексти потрібно розмістити, щоб сайт відповідав на максимум питань клієнта.
- Знайти розробника сайту (бажано, гарного і недорого).
- Віддати сайт в розробку.
- Поки розробляється сайт продумати систему обслуговування клієнтів з сайту, щоб не втратити жодного клієнта.
- З третьої спроби прийняти дизайн сайту.
- З другої спроби прийняти сам сайт у розробника.
- Знайти фахівця (компанію) з просування, яка зможе забезпечити вам 100 продажів на місяць через сайт.
- Продумати методи відстеження ефекту від просування.